توسعه توان فارس در تولیدات دارویی با ساخت شهرک صنعتی دارویی

راعی گفت: برای ساخت شهرک صنعتی دارویی در استان فارس ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه بیضا توسط استانداری فارس به برای ایجاد شهرک صنعتی دارویی در استان اختصاص داده شده است که موجب توسعه فارس در زمینه تولیدات دارویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد راعی»، امروز (سه شنبه 24 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای ساخت شهرک صنعتی دارویی در استان فارس در تلاش هستیم که این امر مورد تاکید و از دستورات استاندار فارس است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: جلسات مختلفی در استانداری فارس در این خصوص برگزار شده و ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه بیضا توسط استانداری فارس به برای ایجاد شهرک صنعتی دارویی در استان اختصاص داده شده است که موجب توسعه فارس در زمینه تولیدات دارویی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه های مختلفی برای راه اندازی این شهرک دارویی پیشنهاد شده و در فاز نخست، تولید داروهای انسانی در دستور کار قرار می گیرد و تولید گیاهان دارویی نیز متعاقب آن حائز توجه است.

راعی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور از اولویت های مجموعه سلامت فارس است و در فاز نخست آن مبارزه با قاچاق دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل ها در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: کالاهای سلامت محور شامل دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل ها و محصولات آرایشی بهداشتی به ارزش حدود ۶۵ میلیارد تومان در استان کشف شده و پرونده متخلفان در این زمینه به مراجع قضایی ارسال شده است.

راعی از تشکیل واحد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: بسیاری از ارائه دهندگان محصولات، مجوز قانونی عرضه کالاهای سلامت محور را ندارند و برخی از این صنوف نیز فاقد پروانه کسب هستند که از اتحادیه های صنفی خواسته شده برای تعیین تکلیف این صنوف وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: قاچاق در حوزه سلامت با جان انسان ها ارتباط دارد و با متخلفان در زمینه ارائه محصولات سلامت محور، به طور جدی برخورد قانونی می شود و در خصوص مکمل های ورزشی در فضای مجازی، پیگیری و رصد فعالیت صنوف و باشگاه های ورزشی در رسانه های مجازی از سوی پلیس فتا به انجام می رسد.

راعی داروخانه ها را منبع مطمعن تهیه مکمل های ورزشی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مرتبط با قاچاق کالاهای سلامت محور و ارایه مجازات های بازدارنده برای متخلفان درخواست کرده است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: راه اندازی این سامانه سبب شده تا مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی کاهش پیدا کند و همچنین میزان مصرف این شیرها نیز منطقی تر شود.

راعی اعلام کرد: نانوایی سنگک، ویژه بیماران مبتلا به «سلیاک» در ورودی شهر صدرا راه اندازی شده و بیماران مبتلا به سلیاک نیز از این پس می توانند از نان گرم استفاده کنند و همچنین تولید آرد ویژه فاقد گلوتن برای این بیماران، در یکی از کارخانه های شیراز انجام می شود و به بیماران عرضه می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به یک هزار و ۶۷۲ بیمار مبتلا به تالاسمی در فارس خدمات ارائه می دهد و ایجاد و بهره برداری از خط تولید داروی خوراکی آهن زدا در کشور برای این بیماران در حال انجام است.

کد خبر 1185799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha