تجلیل از برترین های بخش کشاورزی سرایان

در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از تعداد ۲۶ تولید کننده برتر حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان سرایان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان،‌ «علی اکبر بردبار» مدیر جهاد کشاورزی سرایان امروز (۲۴ خرداد) در مراسم تجلیل از برترین های بخش کشاورزی سرایان با ارایه گزارشی از توانمندی‌های حوزه کشاورزی این شهرستان از تدوین برنامه کوتاه مدت و بلند مدت چهار ساله برای پیشبرد اصولی فعالیت های کشاورزی شهرستان به عنوان چراغ راه آینده خبر داد.

 

به گفته وی، در این برنامه چهار ساله، متناسب با اقلیم منطقه و با استفاده از نظرات متخصصان و شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز با استفاده از پیشنهادات کشاورزان پیشرو و تجارب علمی کارشناسان جهاد کشاورزی، مشکلات حوزه کشاورزی اولویت بندی و عملیاتی خواهد شد.

 


مدیر جهاد کشاورزی سرایان، این شهرستان را یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در استان یاد کرد که با دارا بودن بالغ بر ۴۲ هزار اراضی قابل کشت زمینه فعالیت بالغ بر ۹ هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار را فراهم کرده است.

 


وی با بیان اینکه شهرستان سرایان در بیشتر محصولات کشاورزی و دامپروری، رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان زمینه اشتغال بالغ بر ۶ هزار بهره بردار را در این شهرستان فراهم کرده است.

 


بردبار در ادامه احداث کارخانه بسته بندی سیلوی ذرت را با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سرایان را نوید داد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی واحد بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی به عنوان تکمیل کننده زنجیره گیاهان دارویی سرایان در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 


مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه با افتتاح این واحد زمینه خرید و تامین و تهیه عرقیات گیاهی از جمله خار شتر فرام شده است، به کشاورزان توصیه کرد تا در زمینه افزایش تولید گیاه خار شتر اقدام کنند.

 


در پایان مراسم از ۲۶ نفر تولید کننده برتر بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان سرایان شامل ۲۲ نفر تولید کننده برتر در سطح شهرستان و چهار نفر تولید کننده برتر استانی تقدیر و تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1185857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha