افزایش نقاط خطرآفرین ساحلی گیلان به ۵۱۲ نقطه/ طرح‌های سالم‌سازی جوابگوی مسافران نیست

​مصطفی پور با بیان اینکه به علت آزادسازی سواحل تعداد طرح‌های سالم‌سازی استان گیلان جوابگو حجم مسافران نیست گفت: ۵۱۲ نقطه خطرآفرین در طول سواحل استان گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» شامگاه سه‌شنبه( ۲۴ خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: دریای خزر در کشورمان حدود ۸۲۰ کیلومتر ساحل دارد که حدود ۲۸۴ کیلومتر آن در محدوده گیلان است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تعداد شهرستان‌های ساحلی استان را ۱۰ شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۳۴ طرح سالم‌سازی، ۶۸ شناگاه و ۵۱۲ نقطه خطرآفرین در طول سواحل استان گیلان وجود دارد.

 

مصطفی پور با بیان اینکه نقاط خطرآفرین ساحلی گیلان سال گذشته ۳۰۰ نقطه بود عنوان کرد: با آزادسازی سواحل که به دستور رئیس جمهور انجام شد این نقاط به ۵۱۲ نقطه رسیده است از طرفی تعداد طرح‌های سالم‌سازی و شناگاه‌های موجود کفاف مسافران زیادی که به گیلان سفر می‌کنند را نمی‌دهد.

 

جانشین رئیس ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی گیلان افزود:‌ امسال هم احتمالا ۳۴ طرح سالم‌سازی را در سواحل استان گیلان راه‌اندازی خواهیم کرد که از این میان پنج طرح خصوص و ۲۹ طرح جزو طرح‌های دولتی است و یا در اختیار تعاونی دهیاران، دستگاها و شهرداری‌ها قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تعداد طرح‌های سالم‌سازی استان گیلان جوابگوی حجم مسافران نیست تصریح کرد: ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان ۹ کمیته دارد و از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با آزادسازی سواحل جلسات بسیار زیادی را با حضور دستگاهای ذیربط تشکیل داده‌ایم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: به دستور استاندار گیلان قسمتی از مطالبات ناجیان غریق گیلان که مربوط به سنوات گذشته بود پرداخت شده و مابقی هم پرداخت خواهد شد. 

 

مصطفی پور آموزش رایگان برای ناجیان غریق را برنامه‌ای که امسال برای این قشر تدارک دیده شده است، ذکر کرد و گفت: در کنار استفاده از مراقبین ساحلی برای آگاه‌سازی مسافران از نقاط خطرآفرین، تمهیدات خوبی هم صورت گرفته تا در نقاط بیرون از طرح‌های سالم‌سازی نسبت به تامین امنیت سواحل توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدام شود.

 

جانشین رئیس ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی گیلان ابراز داشت: دهیاران و شهرداران را موظف کردیم تا تابلوهای شنا ممنوع را در نقاط خطرآفرین نصب کنند از طرفی در صورت داشتن هرگونه غریق در سواحل استان گیلان فرمانداران باید جوابگو باشند.

 

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب یک طرح در سواحل استان گیلان توسط سپاه و بسیج خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه و برگزاری انواع مسابقات ورزشی جزوی از این برنامه‌هاست و امیدواریم با آماده شدن فضا مردم بتوانند به دور از هرگونه ناهنجاری از تفریح سالم لذت ببرند. 


 

کد خبر 1185902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha