صعود به ارتفاعات تصیفه‌خانه بهارستان ممنوع است

شیرزاد گفت: اجرای برنامه‌های کوهنوردی در ارتفاعات تصفیه‌خانه آب بهارستان ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطیان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

«محمد مهدی شیرزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با بیان‌اینکه آب این شهرستان از رودخانه تامین می‌شود، گفت: حوزه آبریز آب و ارتفاعات تصفیه‌خانه بهارستان محل مناسبی برای کوهنوردی نیست.

 

مدیر امور آبفای بندر آستارا افزود: از کوهنوردان و گردشگرانی که حاشیه رودخانه و ارتفاعات تصفیه‌خانه بهارستان را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند، درخواست داریم به خاطر حفظ سلامت خود و شهروندان، به توصیه‌های ماموران امور آبفا توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی خط قرمز اداره امور آبفای بندر آستارا را سلامت و بهداشت آب دانست و تصریح‌کرد: اداره امور آبفا با افرادی که بخواهند آب را آلوده یا تهدیدی برای آب ایجاد کنند کوتاه نیامده و برخورد می‌کند.

 

شیرزاد با اشاره به اینکه رودخانه دارای حریم مشخص است، گفت: کوهنوردان و گردشگران مسیرهای کوهنوردی خود را تغییر دهند و مسیری را انتخاب کنند که حوزه آّبریز آب نباشد در غیراینصورت برابر اطلاعات و گزارش‌های واصله مسئله پیگیری و برابر ضوابط آیین‌نامه صیانت از آب با متخلفین برخورد می‌شود.

 

مدیر امور آبفای بندر آستارا با بیان‌اینکه با توجه به گرمای هوا با افت دبی آب مواجه خواهیم بود و شهروندان از شستشوی ماشین، خیابان و ... با آب شرب خودداری کنند،افزود: شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند و افرادی که حق دیگران را نادیده بگیرند مشمول جریمه می‌شوند.

 

وی به شهروندان توصیه کرد مخازن ذخیره آب را پر کرده تا با تنش آبی و مشکل روبرو نشوند.

 

شیرزاد منابع آبی در روستاها را محدود، ضعیف و آسیب‌پذیر دانست و خاطرنشان‌کرد: با کوچکترین بی‌نظمی در مصرف، قطعا با چالش‌های کمبود آب مواجه می‌شویم و مردم الگوی مصرف را در اولویت قرار دهند.

 

مدیر امور آبفای بندر آستارا با بیان‌اینکه انشعابات غیرمجاز زیادی در این شهرستان گزارش شده است، ادامه داد: برابر قانون با افرادی که انشعابات غیرمجاز دارند برخورد قانونی می‌شود و این موارد از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ویلاها در سطح شهرستان دارای استخر هستند و صاحبان استخرها برای استخرها انشعاب و کنتور گرفته و استخرهای خود را شناسنامه‌دار کرده تا اداره امور آبفای آستارا از محل تامین و ابعاد استخرها اطلاع داشته باشد، افزود: صاحبان استخرها حق ندارند از آب شرب مردم برای استخر استفاده کنند و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می‌شود.

 

شیرزاد خاطرنشان‌کرد: شهروندان گزارش‌ها، حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب را به طور مستقیم به شرکت آب و فاضلاب شهرستان آستارا به شماره تلفن‌های ۰۱۳۴۴۸۳۶۵۶۱-۰۹۱۱۱۳۰۱۲۴۹ یا به سامانه ۱۲۲ اعلام تا پیگیری و رفع مشکل شود.

کد خبر 1185946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha