معرفی الگوهای مقاومت و معنویت شهدا راه مقابله با هویت زدایی انقلاب از  سوی دشمن

حجت الاسلام حجازی نیا با بیان اینکه دشمن تمام ابزار خود را برای هویت زدایی از انقلاب بکار می برد گفت: معرفی الگوهای مقاومت و معنویت شهدا راه مقابله با هویت زدایی انقلاب از سوی دشمن است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: انقلاب اسلامی در عصری به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که هیچ اثری از دین و معنویت در جوامع دنیا نبود و هر انچه در بلوک شرق و غرب عنوان می شد بر پایه سرمایه داری و جامعه ای عاری از دین بود اما امام خمینی (ره) با توکل برخدا و الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) و حضور مردم نظام اسلامی را تاسیس و الگوی جدیدی از مدیریت و حاکمیت در جامعه را ارایه کردند که پس گذشت قریب به 40 سال در سایه هوشیاری و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب با وجود تمام توطئه ها و تحریم ها هنور با ثبات و استحکام به راه خود ادامه می دهد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمیدرضا حجازی نیا، امام جمعه گرمدره استان البرز به شرح زیر ارایه می شود.

 

برنامه ریزی دشمن برای هویت زدایی از انقلاب را توضیح بفرمایید؟

دشمنان ایران با تمام قوای فیزیکی و فکری با پرداخت هزینه های سنگین تبلیغاتی درصدد هویت زدایی از یک ملت با هویت هستند. شخصی مانند شهید بهروز مرادی که یک هنرمند زبردست، نقاش و یک انسان والامقام است، تمام معنویت را در هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان مظهر مقاومت، ایستادگی و معنویت بود را چه کسی می شناسد؟ هزاران و هزاران الگوی دیگر که نام شان برای اعتلای پرچم خوش رنگ جمهوری اسلامی ایران بر سینه تاریخ نوشته شده است را چه کسانی می شناسند اما امروز با تبلیغات پر نقد دشمنان به اسلام این هویت و شاخصه های ارزشی را از جوانان و نوجوانان و ملت ما با ارایه ابزار مستهجن و بازی های روان گردان منحرف کردند. افکار عمومی از مسیر حق و از سوی دیگر سوق دادن جوانان و ملت به سوق دادن تبلیغات بازیگران، بازیکنان فوتبال و رقاصان دنیا از غربی ها متاسفانه نام برخی از این غربی ها زبانزد جوانان شده است تا جایی که تمام تاریخ زندگی آنها را می شناسند و از بحر هستند اما ما چقدر بر روی الگوهای معنوی و مقاومت شهدا کار کرده ایم؟

 

برای مقابله با هویت زدایی انقلاب چه اقداماتی می توان انجام داد؟

نباید بگذاریم نام شهدا، علما و بزرگان دین و کشور از بین برود. همه ما در قبال این نظام، جمهوری اسلامی ایران مسئول هستیم و برای اعتلای هویت ملی خود باید حریص باشیم. امروز تمام کسانی که تریبون در دست دارند باید در جهاد تبیین گام های موثر بردارند و همه باید احساس مسئولیت کنند به خصوص آموزش و پرورش، صدا و سیما، جامعه خبری.

 

چرا نباید هویت های دینی - مذهبی، ملی و مقاومت کشور در کتب آموزشی دانش آموزان و دانشجویان وارد شود؟ چرا دانش آموزان از این دلاورمردی ها و قهرمانانی که عمرشان را برای کشور و اعتلای امنیت ایران اسلامی فدا کردند باید بی خبر باشد؛ به همین دلیل مدرسان حوزه و دانشگاه، مربیان و معلمان، والدین و خانواده ها همه تکالیف سنگینی بر عهده دارند و باید بلندگوی ارزش ها و شخصیت های جامعه و ارزش های اسلام باشیم.

 

چه کسانی برای ترویج هویت انقلاب وظیفه دارند؟

افراد موثر نظام در جامعه جزو هویت و شناسنامه انقلاب هستند. اگر تمام دنیا برای از بین بردن هویت های نظام کمر همت ببندند، ما هم باید کمر همت ببندیم. تمام کسانی که دغدغه نظام و انقلاب دارند خصوصا مسئولان فرهنگی، سازمان ها و نهادهای مختلف باید مرد میدان و مروج هویت بخشی این درخت تناور انقلاب اسلامی باشند.

 

اهمیت حضور مردم به عنوان عامل اصلی پیروزی انقلاب را توضیح بفرمایید؟

 

قطعا حضور مردم در میدان به خصوص در میدان انقلاب که همان هدیه بزرگ الهی به دست معمار بزرگ انقلاب رقم خورده است، اهمیت زیادی داشته و دارد. امام خمینی (ره) در تمام سخنرانی ها و بیانات با ارزش خود تاکید بر این داشتند که اگر حضور شما ملت نبود، انقلاب پیروزی نمی شد. اگر شما مردم بصیرت و حضور میدانی نداشتید این کشور مورد عنایت بقیه الله الاعظم ارواح فدا قرار نمی گرفت. این مردم بودند که شکوه انقلاب را رقم زدند و الحق و الانصاف عامل این پیروزی خود مردم بودند که از جان خود گذشتند و از جان فرزندان خود و مال خود گذشتند و در تاریخ به ثبت رساندند که هویت داشتن و به ثمر رساندن انقلاب حضور در خط مقدم و در وسط میدان بودن است.

 

تاریخ نشان داده است پیشوایان و امامان بدون حمایت مردم به آن پیروزی های الهی نمی توانستند دست یابند. اغوا کردن مردم از مسیر، منحرف کردن عامه مردم کار شیطان و شیطان صفتان است لذا بودن یک راهبر و هادی و ایجاد بصیرت کافی با حضور حداکثری مردم موانع را می توان یکی پس از دیگری برطرف کرد.

 

حضور مردم تا چه اندازه در برابر توطئه های دشمن موثر است؟

هر گاه دشمن این نظام فتنه ای علیه نظام و انقلاب کرده است با حضور و شور مردمی فتنه ها و دسیسه ها نقش بر آب شده است که نمونه بارز آن فتنه 88 بود. حضور آگاهانه مردم در 9 دی در همان سال تمام افکار پلید دشمن را در نطفه خفه کرد. حضور پرشور و شعور ملت در هشت سال جنگ تحمیلی، عزت و آبرو به این نظام و مملکت دیده است و نباید یادمان برود این حضور پررنگ ماحصل درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) بوده و هست.

 

کدام یک از مولفه های انقلاب اسلامی می تواند القای رو به سقوط بودن نظام اسلامی را خنثی کند؟

 

در مورد نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بگوییم آنهایی که خارج از کشور زندگی می کنند روحیات انقلابی و عرق مردم را نمی شناسند و مدام کوچکترین اتفاق کشور را آنچنان بزرگ می کنند که گویی همین فردا انقلاب اسلامی سقوط می کند اما سربازان جان بر کف انقلاب و سربازان گمنام امام زمان در صحنه هستند و در شبانه روز تمام تحرکات و شیطنت های دشمنان اسلام را رصد می کنند و در راستای این موضوع دین مداری، دین داری و ولایت پذیری اکثریت مرم در غوغای رسانه ها دژ محکم نظام اسلامی است و نمی گذارد دشمنان به اهداف شان برسند. دشمنان با تمام امکانات رسانه ای و دلارهای آمریکایی نمی توانند این دژ عظیم انقلاب را متزلزل کنند. یقینا مردم سنگری محکم هستند. نقشه های دشمنان در خارج از کشور نمی تواند ایمان قوی مردم ایران اسلامی را از بین ببرد.

 

تصور بنیادهای غربی در مورد ثبات و استمرار انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید؟

بنیادهای غربی فکر می کردند این انقلاب به ثمر نمی نشیند و استمرار نخواهد داشت اما دیدند نه تنها به ثمر نشست و میوه داد بلکه بسیار قدرتمند و تنومند شد و در برابر تمام حملات و هجمه های دشمن غیر انسانی و غیر اصولی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و غیره با اقتدار ایستاده و حجم بسیار عظیمی از تحریم ها و هجمه ها دشمن را خنثی کرده و دشمن از این راه کار به جایی نمی برد و مسلما دشمن به دنبال جبهه دیگر برای از بین بردن این نظام از راه داخل است زیرا دشمن مرد مبارزه رودررو نیست و نبوده است و با القای شبهات و افکار پلید و در اختیار داشتن شبکه های رسانه ای دنیا این بار تلاش گسترده را در رابطه با انقلاب و ارزش های اسلامی به بن بست رسیده است اما باید بدانیم سلاح تبلیغات برنده تر از سلاح جنگ است و ما باید با تمام قوا برای از بین بردن این فتنه ها پای کار بیاییم و در تمامی زمینه ها در فضای رسانه ای و تمام زمینه ها با نشان دادن همایش اقتدار ملی خود لحظه ای غفلت کنیم و به بهترین شکل در رسانه ها و فضای مجاز این قدرت و دستاوردها و داشته های خود را به رخ دنیا بکشانیم. مطمئنا خدا با ماست و از خدا می خواهیم با دعای مادرمان امام زمان سایه پر اقتدار رهبر مظم انقلاب را بر سرمان نگه دارد و این انقلاب را با پرچم داری بنیانگذار انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی متصل بفرماید.

 

 

کد خبر 1185982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha