کاهش دیماند چاههای کشاورزی باعث ایجاد نارضایتی کشاورزان می شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: اگر کاهش دیماند ادامه پیدا کند، کشاورزان که این روزها صنعت غذایی کشور در دست آنهاست با خاک یکسان می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی آنها می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام جواد نیک بین درادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۲۵خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری در جریان رسیدگی به طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور گفت:  ۱۰ خرداد تا ۲۰ مرداد هر سال زمان طلایی کشاورزان است» در روزهایی که زمان طلایی کشاورزان است و کشاورز فقط در این مدت می تواند محصول خود را به بازار برساند و بدهی زمین هایش را انجام دهد، وزارت نیرو یک تصمیم غلط گرفته است؛ زمانی که کشاورز برای جابجایی یا کف شکنی یا تمدید پروانه چاه مراجعه می‌کند، قدرت دیماند آنها را کاهش می‌دهند و وقتی این قدرت کم شود، بابت اضافه دیماند، هزینه زیادی بر کشاورز تحمیل می شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  اگر موضوع کاهش دیماند ادامه پیدا کند، کشاورزان که این روزها صنعت غذایی کشور در دست آنهاست با خاک یکسان می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی آنها می‌شود؛ لذا خواهش می کنم در ۶۰ روزه فرصت طلایی کشاورزان که در گذشته هفته‌ای ۴ ساعت با قطع برق مواجه بودند اما اخیراً قطعی برق آنها به هفته‌ای دو مرتبه و هر مرتبه نیز بیش از ۷ ساعت رسیده است مورد رسیدگی قرار بگیرد چراکه این موضوع باعث افزایش نارضایتی ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:  گرچه دولت آقای رئیسی در حال حمایت از محرومان است اما تقاضا دارم که به وزارت نیرو در این زمینه تذکر داده شود.

 همچنین محسن زنگنه  در تذکری گفت: در خصوص قطع برق با رعایت عدالت مواجه نیستیم و مشاهده می‌کنیم که در شهرهای مختلف برق قطع می شود اما در تهران قطع برق نداریم. نمی دانم که بر چه اساسی اینگونه برنامه ریزی می شود که شهری که محروم است باید هم قطع برق شهری و هم قطع برق صنعتی داشته باشد؛ در شهرستان های محروم هم با قطع آب مواجهیم و هم با قطع برق.

این نماینده مجلس خواستار رعایت عدالت در قطع برق صنایع شد و اظهار کرد: بعضاً مشورت داده می شود که اگر برق منازل را قطع کنیم باعث نارضایتی مردم می شود اما گفته می‌شود که در صورت قطع برق صنعتی هزینه تولید افزایش می یابد و در نتیجه نیز این افزایش موجب ایجاد تورم می شود.

کد خبر 1185995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha