تعطیلی کارخانه ‌های متعدد در فارس معضل استان شده است

قاسمی گفت: تعطیلی کارخانه ‌های متعدد در فارس، مشکل و معضل اصلی استان است و خودتحریمی و و عدم تخصص محوری بلای جان کارخانجات استان فارس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سپهر قاسمی»، امروز (چهارشنبه 25 خرداد) در جلسه با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: تعطیلی کارخانه ‌های متعدد در فارس، مشکل و معضل اصلی استان است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس افزود: خودتحریمی و و عدم تخصص محوری بلای جان کارخانجات استان فارس شده است.

وی با اشاره به تعطیلی تنها کارخانه تولید لوله‌ های استیل استنلس منطقه بیان کرد: این کارخانه که دارای گواهی‌ های متعدد استاندارد بین ‌المللی و ظرفیت بالقوه 14 هزار و 400 تن و ظرفیت بالفعل 9 هزار تن است در حال تعطیلی است.

قاسمی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سالانه محوریت شعارهای سال را بر حمایت از تولید و اشتغال قرار داده اند و دولت سیزدهم از ابتدا برای رفع موانع تولید تلاش کرده است و روا نیست کارخانه‌ ای که با دور زدن انواع تحریم ‌ها توانسته تاکنون، رگه‌ هایی از حیات را حفظ کند اکنون با مشکلات متعدد داخلی روبه‌ رو شود.

وی تاکید کرد: کارخانه تولید لوله‌ های استیل استنلس توان تولید سالانه 9 هزار تن لوله خالص را دارد در حالی که مصرف داخلی این لوله‌ ها در کشور سالانه ۶ هزار تن است اما بخش عمده‌ نیاز کشور از خارج و با محصولات وارداتی تامین می‌ شود در صورتی که نمونه داخلی این لوله ها از کیفیت بالاتری برخوردار است.

قاسمی تصریح کرد: متاسفانه تولید کننده داخلی علاوه بر اینکه باید نگران صادرات محصول باکیفیت خود به خارج از کشور باشد، معضل فروش محصول خود را در دذاخل کشور نیز دارد.

وی افزود: پایین بودن تعرفه واردات این لوله ‌ها و واردات مواد اولیه توسط دلالان ذی ‌نفوذ و از سوی دیگر باعث افزایش قیمت ماده اولیه برای شرکت تولیدی و در نهایت، افزایش قیمت تمام شده محصول و شکست تولید کننده در بازار داخلی شده است.

قاسمی گفت: شرکت گاز با نسخه ‌ای عام، ه کارخانه‌هایی که نزدیک خطوط انتقال گاز هستند را موظف به استفاده از سوخت گاز طبیعی کرده در حالی  که از جمله فرآیندهای مهم در روند تولیدی این کارخانه، فرایند آنیلینگ است که توسط کوره‌ های با دمای حدود ۱۴۰۰ درجه سانتی ‌گراد صورت می‌ گیرد که رسیدن به این دما با امکانات موجود کارخانه و تاکید شرکت سازنده دستگاه‌ ها، تنها با سوخت فسیلی گازوئیل امکان ‌پذیر است.

وی ادامه داد: جامعه بسیج از نهادهای مسئول و مسئولین ذی ربط انتظار حمایت صد در صدی در خصوص این مورد را دارد و بسیج دانشجویی استان فارس برای شروع رسیدگی به این مسئله درخواست برگزاری جلسه با ریاست سازمان صمت فارس را داده است و تا کسب نتیجه، پیگیری‌ های لازم را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 1186028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha