جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دومین رویداد بزرگ فرهنگی در کشور است

ویژه با بیان اینکه بعد از جشنواره فجر ، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دومین رویداد بزرگ ملی در کشور است که شور و شعف خاصی برای مخاطبان جشنواره و نسل کودک و نوجوان ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «مسعود ویژه» در جلسه  با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به منظور هماهنگی گروههای دانش آموزی و  سالن های اجرا برای دانش آموزان گفت: بیشترین مخاطب ما در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دانش آموزان هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر همزمان با روز جهانی کودک در مهرماه بود، افزود: سال گذشته تاریخ برگزاری جشنواره به دلیل شیوع کرونا تغییر کرد و به تاخیر افتاد.


وی با بیان اینکه جشنواره بیست‌وهفتم یکم تا ششم تیرماه در  همدان برگزار  می شود، اظهار کرد: برگزاری مطلوب جشنواره هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

 

«یوسف سعیدی» ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان  همدان  نیز در ادامه جلسه گفت: برای برگزاری  مطلوب  جشنواره  می طلبد تمام  دستگاههای اجرای استان  مشارکت داشته باشند چرا که تجربه  استان  برای برگزاری  جشنواره بالا است.


وی ادامه داد: جشنواره باید بازخورد مثبتی داشته باشد و سطح فرهنگ را تقویت کند، علاوه بر این رعایت شئونات در این فضا اصل مهمی تلقی می‌شود.

 

«محمد رضا جوادی» در ادامه این جلسه گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فقط 5 دوره در خارج از استان برگزار شده است و 22 دوره این جشنواره در استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن برگزار شده است.


معاون هنری اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه به دو‌ بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی، ‌نقد و بررسی است.

 

وی با بیان اینکه امسال 70 گروه نمایشی در جشنواره شرکت دارند، اظهار داشت: امسال تعداد هنرمندان و گروههای نمایشی و اجراها نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است و امسال جشنواره گسترده تر داریم چرا که در تمام شهرستان های استان و حتی حاشیه شهر هم اجرای خیابانی خواهیم داشت.

 

جوادی  با اشاره به اینکه سالن های دانش آموزی و مهدیه دو سالن برای اجرای گروه های نمایشی دانش آموزی است، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا دانش آموزان بهترین بهره را از جشنواره ببرند.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ۶ تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1186078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha