بانوان خانه دار، مجرد و دانشجویان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از نام نویسی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار و دختران و دانشجویان در این شهرستان خبر داد.

محمد جعفری در حاشیه نشست هم اندیشی بانوان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ثبت نام بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار، دختران و دانشجویان ویژه سال ۱۴۰۱ شامل بیمه دانشجویان، زنان خانه‌دار و مشاغل آزاد به دو صورت حضوری و غیرحضوری در شهرستان آران و بیدگل انجام می شود.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: در قالب این طرح، زنان خانه دار و دختران مجرد و دانشجویان در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

 

جعفری تاکید کرد: نرخ بیمه زنان خانه دار شامل سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که شخص بنابر انتخاب خود می‌تواند یکی از این نرخ‌ها را انتخاب کند.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل در ادامه افزود: نرخ حق بیمه زنان خانه دار ۱۲ درصد دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی ، بیمه ۱۴ درصد دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه زنان خانه دار ۱۸ درصد دارای تعهدات مرتبط به بازنشستگی، فوت و همچنین از کار افتادگی است.

 

جعفری تصریح کرد: فرآیند ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار به دو صورت حضوری با مراجعه به تامین اجتماعی شعبه آران و بیدگل و غیرحضوری از طریق سامانه https://eservices.tamin.ir/ است.


۸۱ هزار نفر از شهروندان آران و بیدگل اعم از بیمه شدگان اصلی و بازنشستگان و افراد تبعی آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

کد خبر 1186093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha