موضوع جمعیت با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود/برخی بازی های رایانه ای خانواده و افزایش جمعیت را هدف گرفته است

استاندار و معاون وی با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان یک مرجعیت مهم اجتماعی، در خصوص پیامدهای کاهش جمعیت هشدار دادند و بر لزوم عملیاتی کردن سیاست های افزایش جمعیت تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۲۵ خرداد) در دومین مجمع سلامت استان با موضوع« خانواده و جوانی جمعیت» با بیان اینکه نرخ جمعیت به وضع بحرانی رسیده است؛ درباره وضعیت استان گفت: نرخ جمعیت در شهرهای شمالی استان پایین تر از شهرهای جنوبی است و این گرفتاری را زیاد می کند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه وضع به گونه ای است که همه پذیرفتند بچه؛ خواهر و برادر و خاله و عمو نداشته باشد؛ تصریح کرد: این در حالی است که بستر هر تغییر اجتماعی خانواده است که اگر از بین برود یک مرجعیت مهم اجتماعی از بین می رود.

 

 

وی با اشاره به اینکه علیرغم همه مسائل اما خانواده هنوز هم در کشور ما یک محور مهم اجتماعی است هرچند اثرگذاری کم باشد؛ ادامه داد: اگر خانواده از بین برود، دین و دنیای مردم از دست می رود.

 

 

فداکار با افزودن این مطلب که جمعیت جوان پرنشاط، پرانگیزه و پرانرژی است؛ افزود: امروز هیچ اقتصاددانی با افزایش جمعیت مخالفت نمی کند لذا باید از مسئله بچه دار شدن، قبح زدایی شود و در مجموع موضوع جمعیت با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود.

 

 

وی بر لزوم سوق دادن پایان نامه های دانشجویی به موضوع جمعیت هم تأکید کرد و با متذکر شدن این نکته که گره زدن مسئله جمعیت به اقتصاد، موضوع غلطی است که جا افتاده؛ افزود: باید با مراکزی که سقط جنین انجام می دهند، برخورد جدی شود.

 

 

رحمان جلالی هم  ابتدا با طرح این مقدمه که رهبری، ناظر بر چه نگاهی می گویند تمدن غرب در حال فروپاشی است؟ حال آنکه آنها از جوانب متعددی در حال پیشرفت هستند؛ اظهار کرد: علت این است امروز در غرب، خانواده موضوعیت ندارد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه خانواده در جامعه غربی در دوره های زمانی مختلف نزول پیدا کرده و امروز در شکل الحاقی به ازدواج با خود و حیوانات رسیده است؛ تصریح کرد: پس وقتی خانواده در غرب موضوعیت ندارد چیزی به نام تمدن هم موضوعیت ندارد و برای همین مقام معظم رهبری فرمودند جامعه غرب در حال فروپاشی است.

 

 

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، این سیاست ها را در راستای حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی دانست و تأکید کرد: ذیل این سیاست ها باید بررنامه های عملیاتی تعریف کرد.

 

 

جلالی با بیان اینکه اینگونه جلسات باید قرارگاهی باشد نه اندیشه ورزی و هم اندیشی؛ افزود: قرارگاه کارکردهایی دارد و نخست باید میز رصد با نگاه بومی و استخراج آمار متقن داشته باشد که در این راستا  ۵ دانشگاه علوم پزشکی استان ظرفیت است زیرا مسائل ناظر به جمعیت و حوزه خانواده در هر بوم متفاوت است که باید به صورت منطقه ای با بلوک دانشگاه علوم پزشکی کار شود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید آمار دقیق بدهند؛ موضوع دوم را لزوم بسته حمایتی در زمینه خانواده و جمعیت عنوان و بیان کرد: سیاست های جمعیتی مشخص است و فقط باید پروژه، اقدام، زمانبندی و متولی مشخص شود و در زمینه های رصد و اقدام ترویجی و حمایتی و درمانی باید تقسیم کار صورت بگیرد و نظارت بر عهده علوم پزشکی کرمان باشد.

 

 

معاون استاندار کرمان در خصوص مقابله با افزایش جمعیت از سوی دشمنان و با استفاده از بازی های رایانه ای هشدار داد و گفت: دشمن نقش دختری، همسری و مادری را با ابزارهای خود هدف گرفته است و برخی از فیلم های خانگی، مفهومی به نام خانواده را ذبح می کند.

 

کد خبر 1186115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha