فرهنگ‌سازی و الگوسازی در امر احیای زکات یکی ضرورت جدی است

اسماعیلی گفت:فرهنگ‌سازی و الگوسازی در امر احیای زکات یکی ضرورت جدی است و سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تیم‌های چند نفره از مبلغان را تشکیل دهند و برای تبلیغ فریضه احیای زکات و تشویق مردم به امر زکات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر«سلمان اسماعیلی» امروز در شورای زکات شهرستان ملایر گفت: ریشه بسیاری از مشکلات را از جنس مدیریتی است و مردم هرگز در بروز این مشکلات و کم‌کاری‌ها مقصر نیستند، ریشه مشکلات مدیریتی است که در بسیاری مواقع به وظایف به خوبی عمل نشده است.

 

فرماندار ملایر با تاکید بر اینکه مدیریت حلال و درست بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، افزود: طبق آمار ارایه شده، از ۲۰۸ روستای دارای سکنه این شهرستان، تنها در ۳۲ روستا زکات پرداخت شده و این امر نشان می‌دهد که مجموعه شهرستان مساله زکات را خیلی جدی نگرفته‌اند.

 

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه سال گذشته بر اساس گزارش کمیته امداد ملایر، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد افزود:  با توجه به کشاورزی پایه بودن اکثر روستاها، وجود حدود ۱۱ هزار هکتار اراضی باغی و بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی غلات، این مبلغ زکات بسیار ناچیز است.

 

اسماعیلی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی با کمک بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی باید در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر باشند و از اختیارات و مسئولیت قانونی خود برای احیا و جمع‌آوری زکات استفاده کنند و به صورت حداکثری پوشش داده شود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه از دستگاه‌های اجرایی ارزیابی به عمل می‌آید، بر لزوم برگزاری همایش شهرستانی زکات تاکید کرد و ادامه داد: بخش‌های تابعه این شهرستان نیز می‌توانند در راستای احیای زکات برنامه‌های جداگانه‌ای داشته باشند و دهیاران و شوراهای اسلامی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

 

وی پیشنهاد کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تیم‌های چند نفره از مبلغان را تشکیل دهند و برای تبلیغ فریضه احیای زکات و تشویق مردم به امر زکات تلاش کنند.

 

اسماعیلی خواستار فضاسازی محیطی در سطح شهرستان به ویژه در روستاها و بخش‌ها شد و افزود: در زمینه تبلیغات محیطی به شدت ضعف داریم و کمیته امداد با تهیه کلیپ‌های مرتبط و انتشار در فضای مجازی و سایر دستگاه‌ها در امر تبلیغات به جد ورود کنند.

 

وی تاکید کرد: افراد پرداخت کننده زکات باید معرفی و تجلیل شوند و کارهای خوب، مبلغ جمع‌آوری زکات و محل هزینه‌کرد زکات باید به درستی اطلاع‌رسانی شود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و الگوسازی در امر احیای زکات یکی ضرورت جدی است، یادآور شد: این تعهد را می‌دهیم امسال با همت و جدیت همه اعضای شورای زکات شهرستان ملایر و میدان‌داری کمیته امداد، هدفگذاری برای جمع‌آوری دوبرابری زکات را در این شهرستان رقم بزنیم..

کد خبر 1186146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha