سازمان‌ های مردم نهاد بازوهای توانمند دولت هستند

درویشی گفت: سازمان‌ های مردم نهاد، بازوهای توانمند دولت در تحقق ایران قوی و سربلند و مهم ترین ابزار تحقق جامعه مدنی و شکل گیری الگوی مشارکت اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (چهارشنبه 25 خرداد) در آیین افتتاحیه دوره آموزشی «ارتقای مهارت‌ های حرفه‌ ای سمن ‌ها» و در جمع مدیران و فعالان سازمان ‌های مردم نهاد منتخب استان‌ های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان‌ های مردم نهاد، بازوهای توانمند دولت در تحقق ایران قوی و سربلند و مهم ترین ابزار تحقق جامعه مدنی و شکل گیری الگوی مشارکت اجتماعی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: جمعیت هلال احمر، بزرگترین سازمان مردم نهاد جهانی با ماموریت ‌های عام المنفعه و بشردوستانه است و نیروهای مردمی و داوطلب در کنار سازمان‌ های مردم نهاد، مهمترین سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر به شمار می روند.

وی با اشاره به طرح «نذر آب ۵» گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر استان های فارس و بوشهر و سازمان های مردم نهاد در این طرح به ۱۱ روستای کم آب و بی آب شهرستان «سیریک» در استان هرمزگان طی تابستان گذشته و امسال آبرسانی شده است.

خاطر نشان می شود، دوره آموزشی «ارتقای مهارت ‌های حرفه ‌ای سمن ها» با حضور ۴۰ نفر از مدیران، اعضای هیئت مدیره ها، و کارشناسان خبره سمن ‌های منتخب و فعال استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در سه عنوان کلاسی و کارگاهی جایگاه هیئت مدیره اثربخش در برنامه ریزی راهبردی سازمان های غیر انتفاعی، تامین منابع مالی در شرایط بحران» و «ظرفیت سازی جوامع محلی در مدیریت سوانح برگزار شد و این دوره ها به صورت منطقه ای در سراسر کشور برگزار خواهد شد که فارس اولین میزبان این دوره بود.

کد خبر 1186154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha