گذر موفق از فصل گرما نیازمند همکاری و مشارکت مشترکین در بخش های مختلف است

محمودی با اشاره به اینکه گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱مستلزم مدیریت مصرف برق است، گفت: برای گذر موفق از فصل گرما نیاز به همکاری و مشارکت مشترکین در بخش های مختلف هستيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمود محمودی» امروز چهارشنبه (25 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تاکید بر رعایت الگوی مصرف انرژی و اهمیت صرفه جویی در مصرف برق، گفت: برای گذر موفق از فصل گرما نیاز به همکاری و مشارکت مشترکین در بخش های مختلف هستيم.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان با دارا بودن 777 هزار مشترک با طول 21 هزار کیلومتر شبکه برق خدمات خود را ارائه می کند، افزود: در استان 18 هزار دستگاه وظیفه توزیع برق را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه در فصل گرما با افزایش بار شبکه های برق و ضریب نفوذ 100 درصدی بین مشترکین شبکه های سراسری طی روزهای اخیر افزایش بار گزارش شده است، ادامه داد: این میزان از 50 هزار مگاوات به 60 هزار مگاوات رسیده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 6 هزار مگاوات جهت نیاز مصرف مشترکین را نیروگاه‌های خورشیدی تولید کرده است، ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته که 17 هزار مگاوات کمبود داشتیم کمک بسیار خوبی را به شرکت توزیع کرده است.

 

محمودی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال 70 هزار مگاوات پیک بار اتفاق بیفتد، خاطر نشان کرد: این در حالیست که سال گذشته 68 هزار مگاوات اتفاق افتاده و 5 درصد هم رشد داشته ایم.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: طی یک هفته اخیربا افزایش دمای هوا 150 مگاوات به بار استان اضافه شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان همکاری صنایع در هفته گذشته با شرکت توزیع برق کافی نبود، ادامه داد: مقرر گردید در هفته آتی از ساعت 11 صبح تا 11 شب برای هریک از صنایع طبق برنامه کاهش مصرف برق را داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:هم اکنون پیک مصرف برق دراستان 1000مگاوات است و این میزان به 1350مگاوات در تابستان می رسد که مدیریت مصرف برق در تابستان نیازمند مشارکت همگانی است.

 

محمودی اضافه کرد: حدود 6هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به ظرفیت نیروگاه ها اضافه شده است و با انجام  تعمیرات نیروگاهی به صورت جهادی قبل از شروع پیک ،با استفاده از تمام پتانسیل ها برای تولید 57هزار مگاوات برق ظرفیت ایجاد شده است.

 

وی بابیان اینکه پیش بینی اوج مصرف در کشور 70هزار مگاوات برآورد شده است ،اضافه کرد:حدود 13هزار مگاوات  در کشور پیش بینی  نیاز به مدیریت مصرف در تابستان  داریم .

 

استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی 16هزار ماینر  غیرمجاز تاکنون شناسایی شده است  وبیش از 120ماینر طی 3ماه سال جاری جمع آوری شده است.

 

وی ادامه داد:شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را  با شماره‌گیری سامانه 121 اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و شماره همراه 09018071800 و یا در اپلیکیشن برق من ثبت و اطلاع دهند.

 

محمودی تصریح کرد:شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

 

66درصد مصرف برق استان مرکزی در حوزه کشاورزی و صنایع

 

وی گفت:43درصد مصرف برق استان در حوزه صنایع و حدود 23 درصد در حوزه کشاورزی به همین دلیل مدیریت مصرف برق و مشارکت جدی تر آنها در طرحهای کاهش پیک بار برق ضروری است.

 

محمودی  بابیان اینکه نیاز مصرف برق در فصل گرم استان مرکزی 1350مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته 5درصد رشد خواهد داشت،افزود :30درصد مصرف برق مربوط به بار سرمایشی است  و از مردم فهیم استان درخواست می شود  با عدم مصرف بی‌رویه از سیستم های سرمایشی و استفاده از دور کند کولر های آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی 24 الی 25 درجه این شرکت را در تامین برق یاری کنند.

 

وی ادامه داد:مجموع بار شبکه‌های سراسری در چند روز گذشته بخاطر فعال شدن بار‌های سرمایشی از 60 هزار مگاوات گذشته است و در صورت عدم همکاری مردم در بخش‌های مختلف پایداری شبکه نیز دچار مشکل می‌شود.

 

پرداخت 350میلیارد ریال پاداش به 8926مشترکان همکار  در طرح های پیک سایی توزیع  برق استان مرکزی

 

محمودی گفت :برنامه همکاری صنایع بر روی سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir قرار داده شده است .

 

 وی   بابیان اینکه  پرداخت 350میلیارد ریال پاداش به 8926مشترکان همکار  در طرح های پیک سایی توزیع  برق استان مرکزی در سال گذشته  پرداخت شده است،افزود: انعقاد قرار داد همکاری با 12هزار مشترک  در طرح های پیک سایی در سال 1401 صورت پذیرفته که مشترکان چاه هاي كشاورزي در صورت همكاري با شركت برق در ساعات 13تا 18،بهای مصرف برق آنها رایگان محاسبه خواهد شد.

 

محمودی گفت:براساس تصویب نامه هیات وزیران ،وزارت نیرو نیز موظف است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام وشرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق هم موظف به تأمین برق برابر با سهمیه تعیین شده می باشند که در صورت عدم رعایت سهمیه های ابلاغی توسط مشترکین، علاوه بر افزایش بهای برق تا 2برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهند کرد.

کد خبر 1186170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha