دومین جشنواره هنری «فانوس» در مازندران برگزار می‌شود

سردار ملکی گفت: دومین جشنواره تولیدات هنری «فانوس» هفته دفاع مقدس در آمل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۵خرداد) در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره استانی تولیدات هنری «فانوس» اظهار کرد: جمهوری اسلامی اهدافش، اهداف انبیاء الهی است و به دنبال عدالت و ایجاد قسط است و با شعار خدامحوری حرکت می‌کند و باید این اهداف را تبیین کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: دشمن قبل از پیروزی نهضت، دشمنی خود را آغاز کرده است و پس از آن از تاریخ 23 بهمن 57 جنگ را در ابعاد نظامی و فرهنگی آغاز کرد.

 

سردار ملکی با اشاره به جنایت‌های گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان و سیستان و بلوچستان از اوایل انقلاب گفت: پس از جنگ تحمیلی نیز منافقین با حمایت استکبار جهانی در نقاط مختلف کشور جنایت‌هایی را رقم زدند و تقدیم 17 هزار شهید ترور سند این جنایت‌ها محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دشمن در حوزه جنگ نرم و شناختی و فرهنگی نیز با تمام توان ورود پیدا کرد و تلاش می‌کند با تحت تأثیر قرار دادن فرهنگ، ایمان و اعتقادات مردم، هویت ما را بگیرد و باید با بهترین ابزار به مقابله با دشمنان در فضای مجازی برخیزیم.

 

سردار ملکی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار مقابله با دشمن در شرایط امروز جامعه و مقابل هجمه‌های دشمنان است، اضافه کرد: باید متولیان فرهنگی و هنری با بکارگیری از ظرفیت نخبگان و جوانان انقلابی این بعد را تقویت کنند.

 

وی با بیان اینکه سرود «سلام فرمانده» یک کار هنری ارزشمند و قوی در برابر عملیات روانی دشمنان است و واکنش‌های منافقین و ضد انقلاب را در پی داشت، تصریح کرد: این اثر فرهنگی با اخلاص تهیه شد و به عنوان عَلَم حماسی در جنگ رسانه‌ای دشمن، در کشورهای اسلامی بهره برداری می‌شود.

 

سردار ملکی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی تولیدات هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: این جشنواره هفته دفاع مقدس در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: فراخوان این جشنواره از اول خرداد منتشر شد و دبیرخانه تا زمان برگزاری جشنواره فعال خواهد بود.

 

سردار ملکی شناسایی هنرمندان، تقویت آثار هنری، معرفی هنرمندان و تشویق برای تولید اثر هنری ارزشمند را از جمله اهداف جشنواره اعلام کرد و بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی هنری در استان تأکید کرد.

 

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیازمند هم فکری و هم افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر در استان هستیم و از سپاه کربلا، صدا و سیما، بنیاد شهید، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشارکت در برگزاری دوره اول جشنواره قدردانی می‌کنیم.

 


 

 

کد خبر 1186184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha