۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات «دامدار کارت» در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

اشرفی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق دامدار کارت در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» امروز (۲۵خرداد) در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در استان، اظهار کرد: در این قرارگاه از تمام اندیشمندان و خبرگان و اهل فن در استان استفاده خواهد شد تا بتواند راهگشای مسائل خراسان جنوبی باشد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ذیل این قرارگاه سه گروه کاری امکان‌سنجی تولید دانش‌بنیان در صنعت و معدن، تولید دانش‌بنیان در بخش‌های کشاورزی و تولید دانش‌بنیان در حوزه خدمات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: توسط این گروه‌های کاری سه‌گانه، طرح‌های تولیدی دانش‌بنیان و فناور در استان بررسی و ارزیابی شده و به قرارگاه واصل و در صورت نداشتن مشکل، تایید و تصویب می‌شود.

 

اشرفی گفت: براساس آمارها بخش کشاورزی و معدن ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی و بخش خدمات و گردشگری نیز ۵۰ درصد دیگر را به خود اختصاص داده است

 

به گفته وی، استان خراسان جنوبی در تولید ثروت کشور سهم چندانی ندارد و حدود نیم درصد تولید ثروت کشور را برعهده دارد که براساس ظرفیت داخلی می‌توانیم این سهم خود را افزایش دهیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند متولی شده است که پنج پروژه موثر و مبتنی بر پیشرفت اقتصادی استان را با همکاری دانشگاه‌های دیگر و بنیاد نخبگان و پارک و علمی فناوری احصاء کند، اظهار داشت: در قرارگاه حمایت و تسهیل گری این طرح‌ها با اختصاص اعتبار و هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها، اجرایی خواهد شد.

 

اشرفی در ادامه با اشاره به گلایه تولیدکنندگان به خصوص شرکت‌های دانش بنیان از عدم استفاده عمومی و دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای توسعه و‌ رونق شرکت‌های دانش بنیان و زیرساخت های آنان باید پای کار بیایند و تا بتوانیم در دولت مردمی سیزدهم شعار سال و منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

 

وی به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تدبیر هوشمندانه دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: همدلی و هماهنگی‌ لازم بین دستگاه‌های اجرایی باعث شده که خراسان جنوبی از دستگاه‌های برتر در اجرای این طرح باشد.

 

اشرفی با بیان اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان در استان، هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم، گفت: نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های خراسان جنوبی هم آغاز شد و تاکنون ۱۰۴ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان نصب شده است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است که ۲۰ میلیارد تومان از پول کشاورزان هم پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مبلغ پرداخت تسهیلات دامدار کارت رتبه هشتم کشور را دارد، افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق دامدار کارت در استان پرداخت شده  که خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را در تعداد تسهیلات پرداختی دامدار کارت را کسب کرده است.

 

 

کد خبر 1186217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha