نمایشگاه صنایع ‌دستی در آستارا دایر شد

نمایشگاه صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا دایر شد.

«مجتبی آب‌روشن» در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این نمایشگاه که به مناسبت هفته صنایع‌دستی برپا شده، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی هنرمندان در ۲۰ غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا افزود: در این نمایشگاه آثاری همچون گلیم، ورنی، حصیر، نقطه‌کوبی، معرق‌چوب، نقاشی روی‌سفال، عروسک، تنور سنتی، خراطی و دیگر محصولات هنرهای سنتی و صنایع‌دستی عرضه شده است.

 

وی با بیان‌اینکه نمایشگاه به مدت ۲ روز میزبان علاقمندان است، تصریح‌کرد: نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۷ تا ۲۰ عصر دایر است.

 

آب‌روشن با اشاره به اینکه این نمایشگاه به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هتل پرشین رز برپا شده است، گفت: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات هنرهای سنتی و صنایع‌‌دستی یکی از بهترین روش‌‌ها برای به نمایش در آمدن هنر و توانایی هنرمندان برای عموم است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا اضافه‌کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی، بزرگترین گلیم بافته شده در آستارا که یکی از قدیمی‌ترین گلیم‌های موجود در این شهرستان می‌باشد و قدمت آن نزدیک به نیم قرن می‌رسد به نمایش گذاشته شده است.

 

وی نبود بازار دائمی صنایع‌دستی را از دغدغه‌های هنرمندان دانست و گفت: نمایشگاه دائمی شهرداری در روبروی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی است که فرماندار قول مساعد داده‌اند این محل به نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی تبدیل شود.

 

آب‌روشن خاطرنشان‌کرد: شهروندان می‌توانند با حضور در نمایشگاه، از صنایع‌دستی تولید شده به دست هنرمندان و فعالین این حوزه با تخفیف خرید کنند.

کد خبر 1186231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha