رویکرد بچه های مسجد باید حضور هدفمند و جریان ساز فرهنگی در بستر فضای مجازی باشد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: رویکرد بچه های مسجد باید حضور هدفمند و جریان ساز فرهنگی در بستر فضای مجازی برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (25 خردادماه) در آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری «فهما ۱۴۰۰» کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سالن بیضای اردبیلی کتابخانه عمومی شهید مطهری گفت: هم اکنون بیش از 580 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که بیش از 100 نفر از نوجوانان و جوانان را جذب فعالیت های مسجدی کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: ترویج و احیای فرهنگی دینی،و کادرسازی و توانمندسازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری اسلامی از مهمترین برنامه های کانون ها در بستر مساجد است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: امام جماعت مسجد مهمترین محور برای فعالیت های فرهنگی هست و همکاری فعالان کانون های مساجد ائمه جماعات ضروری است.

 

آمون بیان کرد: بررسی ها، پایش و آسیب شناسی های که در طی چند ماه اخیر در خصوص فعالیت های کانون صورت گرفته نشان می دهد که کیفی سازی برنامه های فرهنگی و هنری در بستر مساجد و شبکه سازی و توانمندسازی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی اعضای کانون ها باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجد از دیگر مواردی است که باید در برنامه های فرهنگی کانون ها باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: رویکرد بچه های مسجد باید حضور هدفمند و جریان ساز فرهنگی در بستر فضای مجازی برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» باشد.

 

آمون اضافه کرد: به روز کردن فعالیت های کانون ها مبتنی بر نیازهای جامعه و جوانان و تخصصی سازی کانون ها با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها می تواند به نشاط دینی در بستر مساجد منجر شود.

 

وی اذعان داشت: به همت فعالان کانون ها باید زمینه جذب و فعالیت های جوانان و نوجوانان به مساجد فراهم شود.

کد خبر 1186237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha