ضرورت افزایش تعداد پروازهای فرودگاه استان ایلام به عنوان شاهراه اربعین

بسطامی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد پروازهای فرودگاه استان ایلام به عنوان شاهراه اربعین حسینی، گفت: حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین مباحث در توسعه هر منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  رییس مجمع نمایندگان استان به‌اتفاق « حسن بهرام نیا» استاندار و مدیرعامل فرودگاه شهدای ایلام امروز چهارشنبه(۲۵ خرداد) در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات استان، با سردار فرزادی‌پور مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر دیدار و گفت و گو کردند.

 

«علی اکبر بسطامی» در این دیدار گفت: با توجه به این که ایلام شاهراه اربعین است، زیر ساخت‌های استان ایلام، متعلق به همه مردم ایران است و هر ساله میلیون‌ها نفر در مسیر عتبات عالیات از امکانات استان ایلام استفاده می‌کنند.

 

وی جایگاه ایلام در شرایط کنونی کشور را فراتر از یک استان خواند و افزود: متناسب با شان و جایگاه مردم استان ایلام که در دوران هشت سال دفاع مقدس مرزدار بی‌جیره و مواجب کشور بوده اند و امروز نیز با آغوش باز پذیرای میلیون‌ها زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند، روسای سه قوه، مسئولان کشور، نهادها و سازمان‌ها می‌بایست با نگاه همه جانبه به ایلام، بسترهای لازم را جهت توسعه زیرساخت‌های استان فراهم سازند.

 

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های هوایی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه در هر منطقه است و می‌توان از ظرفیت اربعین و یادمان‌های شهدا در جهت توسعه استان ایلام بهره گرفت.

 

وی مدت زمان پرواز ایلام تهران و بالعکس را طبق برآوردهای کارشناسان بیش از حد معمول خواند و افزود: در این دیدار مقرر شد در سفر هفته آینده جمعی از مسئولان و کارشناسان هواپیمایی کشور به ایلام، راهکارهای کاهش مدت زمان پروازها، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش تعداد پروازها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه استان ایلام در ایام اربعین شاهد تردد بیش از ۶۵ درصد زوار به عتبات عالیات است، گفت: به منظور تسهیل بیشتر در تردد و خدمت‌رسانی بهتر به زوار، لازم است از همه ظرفیت ها از جمله مسیر هوایی در ایام اربعین استفاده شود.خواستار افزایش پروازهای ایلام به تهران و بالعکس در ایام اربعین شد.

 

در ادامه این نشست مدیر عامل هواپیمایی ایران ایر نسبت به پیگیری درخواست‌ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام  مبنی بر افزایش پروازهای مسیر ایلام به تهران قول مساعد داد.

کد خبر 1186256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha