فعالیت ۷ کتابخانه از سوی شهرداری اهواز در سرای محله‌ها

حجت‌الاسلام رعیتی با اشاره به حمایت شهرداری اهواز از حوزه کتاب گفت: هفت کتابخانه در سرای محله‌ها مستقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطقی همچون کوی علوی، کیانشهر، کوی آل‌صافی، فرهنگیان و ... راه‌اندازی کردیم و تمام هزینه‌های آن بر عهده شهرداری است.

«حجت‌الاسلام حمید رعیتی» در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار کرد: نفس برگزاری نمایشگاه با وجود تمام نقاط مثبت و منفی بسیار خوب است و امیدواریم با مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در سال‌های آینده با کیفیت بالاتری برپا شود.

 

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز با بیان اینکه سیاست معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در حوزه نشر کتاب، حمایت از تولیدات فاخر و متناسب با شرایط استان و اهواز است افزود: در این راستا سال گذشته از سوی شهرداری از کتاب‌هایی همچون «حوض خون» و «مادر ایران» حمایت‌هایی صورت گرفت.

 

وی خرید کتاب و رونمایی از کتاب را از دیگر فعالیت‌های حمایتی شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: حمایت از کتابخانه‌های مدارس، مساجد و هیئت‌های مذهبی با تهیه و اهدای کتاب به این اماکن از دیگر اقدامات است.

 

حجت‌الاسلام رعیتی ابراز کرد: علاوه بر آن هفت کتابخانه در سرای محله‌ها مستقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطقی همچون کوی علوی، کیانشهر، کوی آل‌صافی، فرهنگیان و ... راه‌اندازی کردیم و تمام هزینه‌های آن بر عهده شهرداری است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های کتاب توسط شهرداری اهواز تصریح کرد: این طرح امسال برنامه‌ریزی  شده و اتوبوس‌هایی را به صورت کتابخانه سیار را تجهیز کردیم و این اتوبوس‌ها در مناطقی که سرانه مطالعه پایین است و یا در نزدیکی آنها کتابخانه‌ای وجود ندارد حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر امانت کتاب، یک سری برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌کنند.

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز در خصوص نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها یاد آور شد: در حال حاضر رقم دقیق بدهی شهرداری اهواز به کتابخانه‌های عمومی مشخص نشده ولی سال گذشته به دلیل یک سری مسائل در ردیف و بودجه 400 میلیون تومان از بدهی به این مجموعه پرداخت شد و امسال بنا شده مبلغی به صورت ماهانه و ثابت به کتابخانه‌ها پرداخت شود.

 

کد خبر 1186267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha