جا به جایی زائران اربعین امسال با ۹۵۰۰ اتوبوس/ تمهیدات ویژه برای پیاده روی اربعین امسال

شهرکی ثانوی با اشاره به راه اندازی قرارگاه و کیه حمل و نقل ویژه اربعین سال جاری گفت: امسال زائران اربعین با ۹۵۰۰ اتوبوس جا به جا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: استان یزد استان مهمی برای ما است زیرا در حوزه حمل و نقل کالا در توزیع محصولات معدنی و همچنین بخش حمل و نقل مسافر به واسطه گردشگری دارای اهمیت است.

 

وی افزود: اهمیت استان یزد با محورهای مواصلاتی پرتردد از حیث کریدورهای ترانزیتی است و به جهت تولیدات مطلوب در برخی از بخش ها به ویژه کشاورزی و داروهای گیاهی نیز دارای جایگاه ویژه ای است.

 

شهرکی ثانوی بیان کرد: با این نگاه توجه ویژه ای از سمت سازمان راهداری در حوزه مسئولیت های مختلف به استان یزد شده است و ظرفیت های استان نیز ظرفیت های بالقوه و بالفعل در جایگاه مطلوب است و در زمینه نیروی انسانی نیز این جایگاه را دارد.

 

وی گفت: این استان دارای نگاه ملی است که پایلوت بسیاری از اقدامات در سطح کشور انتخاب می شود و نظرات مطلوبی در تصمیم سازی کشور دارد.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: تمام تلاش ما این است که ایران سربلند را به جایگاهی برسانیم که در عرصه های مختلف خدماتی بر اساس امکانات موجود رضایت نسبی را داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: استان یزد با کاهش 11 و دو دهم درصد در تلفات جاده ای رتبه یک کشور را بدست اورد که جای تبریک دارد.

 

شهرکی ثانوی ادامه داد: در آستانه سفرهای تابستانی و در انتهای سفرهای تابستانی نیز همزمانی همایش بین المللی اربعین حسینی را داریم که بر اساس پیشبینی ها قطع به یقین با رشد فزاینده ای در این سفر معنوی همراه خواهیم بود.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در حوزه تخصصی سازمان نیز چندین پروژه داریم و در این رستا نیز تمام تلاش خود را برای حمل کالاهای اساسی به داخل کشور و مراکز تولید و توزیع داریم.

 

وی گفت: کل اعتبار سال گذشته به استان یزد را امسال در مرحله اول به صورت کلی دادیم و مضاف بر آن نیز 15 درصد افزایش داشته است که با تخصیص مرحله دوم امیدواریم کفایت کارهای مورد نیاز استان را داشته باشد.

 

وی افزود: بیش از 90 درصد جابه جایی اربعین در جاده اتفاق می افتد که قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین آغاز به کار رسمی کرد و در این قالب از یک ماه پیش برنامه ریزی ها داشتیم که مرکز ماموریت مهران، خسروی، شلمچه و چذابه و دو پایانه مرزی به جهت ورود زائران پاکستان نیز اضافه کردیم.

 

وی بیان کرد: امسال پیشبینی افزایش صددرصدی افزایش زائران پاکستانی را داریم که مرز میرجاوه و میدان را داریم.

 

وی گفت: برای ارتقای بحث های ایمن سازی بیش از 430 میلیارد به استان های پایانه مرزی اختصاص دادیم و بالغ بر 100 میلیارد به پایانه های مرزی اختصاص دادیم و در صورت مشکل مجددا تامین اعتبار می شود.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد:  بخش سوم نیز تامین صندلی و حمل و نقل است که با وجود 14 هزار اتوبوس در کشور و وی آی پی شدن اتوبوس ها به دنبال این هستیم که ظرفیت را با کمک مردم تعداد هشت هزار اتوبوس سال 98 را به 9500 دستگاه برسانیم.

 

وی بیان کرد: در اربعین 98 میزان یک میلیون 830 هزار جابه جایی داشتیم که تعداد اتوبوس 8 هزار دستگاه بود.

 

شهرکی ثانوی ادامه داد: ما 30 هزار دستگاه سواری پلاک عمومی داریم که 4 هزار دستگاه از آنها که عمدتا در شهرهای شمالی و جنوب و بخشی در استان های غربی هستند که از آنها نیز استفاده می کنیم.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در ایمنی سفرهای اربعین نیز تلاش نخواهیم کرد که ماشین های فرسوده را استفاده کنیم و از رانندگان حرفه ای استفاده کنیم.

 

وی گفت: ما در راه های شریانی راه های سالم و خرابی کم 60 درصد است خرابی متوسط 25 درصد و خرابی شدید حدود 15 درصد است.

 

وی افزود: افت کیفی ناهمواری های راه 9 درصد بوده است. متاسفانه تخلفات تناژ در وسایل نقلیه سنگین زیاد است که باعث شده که در ابنیه و سطحی شاهد مشکلات متعددی در جاده ها باشیم.

 

شهرکی ثانوی بیان کرد: فعال تر شدن مکانیسم برخورد و پیشگیری امری اساسی در این زمینه است که وزارت سمت، راه، شهرداری و وزارت جهاد و متولیان بحث های تولید باید به این امر توجه کنند و از این مشکلات پیشگیری کنند.

 

وی گفت: ما در استان های کویری به جهت این که سرمایه گذار بخش خصوصی است در این بخش مقداری سختی کار بیشتر است ولی به حمدالله اتفاقات خوبی افتاده است.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: برنامه کاملا جامع برای ده کریدور محورهای شریانی صورت گرفته است و با توجه به محدودیت منابع روی آنها متمرکز شده ایم.

 

وی بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی یکی از وظایف رسانه ها در حمل و نقل عمومی است که سعی کرده ایم آن را دنبال کنیم.

 

 

کد خبر 1186286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha