برگزاری جشنواره رسانه ای « سپاس آب» در یزد

جوادیان زاده از برگزاری جشنواره رسانه ای « سپاس آب» با هدف ارائه الگوهای مصرف بهینه آب در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مهدی جوادیان زاده، مدیرعامل آب منطقه ای یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد از برگزاری دومین جشنواره سپاس آب در استان خبر داد.

 

وی با اشاره به جایگاه آب در جامعه گفت: آب یکی از ابعاد بسیار مهم نگاه از بعد اجتماعی و مردم را در خود جای داده است که کمتر به ان توجه می کنیم.

 

مدیرعامل آب منطقه ای یزد بیان کرد: با توجه به کمبود منابع در مورد لزوم صرفه جویی بحث شده اما کمتر روی سازو کار و روش های غلبه بر ان بحث شده و اگر مشکلی را بیان کنیم و راهکار آن را ارائه نکنیم باعث نگرانی مردم و ایجاد مشکلات می شویم.

 

جوادیان زاده ادامه داد: جشنواره سپاس آب ضمن ارائه مشکلات و کمبودها به زبان هنری تلاش می کند تا الگوهای بهینه مصرف آب را در استان معرفی کند.

 

وی گفت: مصرف آب هدف اصلی جشنواره سپاس آب است که مردمی کردن و الگوی بهینه آب را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیرعامل آب منطقه ای یزد بیان کرد: نخستین دوره جشنواره در ساال 98 برگزار شد و پس از دو سال وقفه امسال شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

 

متاسفانه در سال آبی جاری شرایط نامساعدی به دلیل بارشها را در استان شاهد بودیم و متاسفانه امسال نیز با خشکسالی مواجه‌ایم به نحوی که ۱۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارش و نسبت به میان مدت آماری ۳۵ درصد کاهش در این بخش را داشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد: متوسط بارش میان مدت استان یزد ۹۱ میلیمتر یعنی بین یک سوم تا یک چهارم میانگین متوسط کشوری است که امسال به حدود ۶۰ میلیمتر کاهش یافته است و آورده سفرهای زیرزمینی استان نیز متاثر از همین بارش هاست.

 

مدیر عامل آب منطقه ای یزد با بیان این که تلاش شد میانگین کسری مخازن استان طی سالهای اخیر روی ۲۳۰ میلیون مترمکعب ثابت بماند، گفت: متاسفانه کاهش برداشتها علی رغم تغییر نداشتن میزان مصارف، کسری مخازن استان را با جهش مواجه کرده و آن را امسال به ۳۸۰ میلیون مترمکعب افزایش داده است.

 

کد خبر 1186290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha