کاروان دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می شود

فرهادی از راه‌اندازی کاروان دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در قالب این کاروان برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد فرهادی» در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه با هدف توسعه سطح ارائه خدمات به مناطق عشایری و بررسی چگونگی رفع موانع جهت ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه برگزار شده است.

 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کاروان دانایی با اجرای برنامه ‌های فرهنگی و کتابخوانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می شود.

 

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی شش ماهه گذشته، به تشریح طرح راه‌اندازی کاروان دانایی در مناطق عشایری استان پرداخت و گفت: این برنامه در فاصله زمانی بین عید قربان تا غدیر با حضور داوطلبانه کتابداران و هنرمندان استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌شود.

 

فرهادی ادامه داد: راه ‌اندازی کاروان دانایی پیش‌زمینه ‌ای برای اجرای طرح کتابخانه ‌های سیار در مناطق روستایی و عشایر استان است که در اجرای آن نیاز به امکانات سخت ‌افزاری نظیر اتوبوس است که امید می‌رود با مشارکت دستگاه ‌ها و نهادهایی نظیر شهرداری تامین شود.

 

وی با بیان اینکه  مردم ۱۰ شهر این استان از امکان کتابخانه محروم هستند، تصریح کرد: شهر فیل آباد از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان است که با پیگیری های صورت گرفته، یک باب کتابخانه‌ در این شهر ایجاد شده که در آستانه بهره‌برداری است و امید می‌رود در دیگر شهرهای بدون کتابخانه عمومی نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود این امکان فراهم شود.

 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد کتابخانه مرکزی از اهم نیازها و مطالبات در حوزه ترویج کتابخوانی است.

 

وی افزود: با وجود پیگیری ‌های مستمر، این نیاز اساسی هنوز در استان به مرحله اجرا نرسیده، در حالی که سال ۱۳۸۷ احداث کتابخانه مرکزی در استان به تصویب رسید و در سال ۱۳۹۵ یک قطعه زمین هفت هزار مترمربعی برای اجرای این مصوبه تملک شد اما تاکنون اعتباری برای این طرح اختصاص نیافته و می‌طلبد در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی پیگیری و مکاتبه کنند.

 

کد خبر 1186292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha