​پرداخت بخشی دیگر از مطالبات چایکاران/ تولید ۱۱ هزار و ۲۵۳ تن چای خشک در کارخانجات شمال

​جهانساز از پرداخت بخشی دیگر از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و ضمن اشاره به تولید ۱۱ هزار و ۲۵۳ تن چای خشک در کارخانجات شمال گفت: مجموع پرداخت مطالبات چایکاران به عدد ۳۶۶ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه چهارشنبه( ۲۵ خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران، خرید برگ سبز چای و تولید چای خشک را برشمرد و اظهار داشت: ارزش برگ سبزی که تاکنون از کشاورزان خریداری شده ۴۴۹ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

رئیس سازمان چای کشور مجموع پرداخت مطالبات چایکاران که تاکنون انجام گرفته است را با احتساب پرداختی که روز گذشته انجام شد را ۳۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مابقی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به تناوب توسط دولت و کارخانجات پرداخت می‌شود.

 

جهانساز با تاکید بر اینکه ۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است تصریح کرد: این مبالغ متعلق به روزهای پایانی خرید برگ سبز چین اول است.

 

وی میزان خرید برگ سبز چای و تولید چای خشک را هم تشریح کرد و یادآور شد: تاکنون ۵۰ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان چایکار خریداری شده است که تقریبا ۸۹ درصد آن یعنی ۴۴ هزار و ۸۶۵ تن برگ سبز درجه یک بوده است.

 

رئیس سازمان چای کشور با اعلام این خبر که ده درصد از برگ سبز خریداری شده درجه دو است ابراز داشت: طبق گزارشات معادل ۱۱ هزار و ۲۵۳ تن چای خشک توسط کارخانجات چایسازی شمال تولید شد است.


 

کد خبر 1186300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha