۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران شمال پرداخت شد

جهانساز از پرداخت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران شمال خبر داد و گفت: مجموع پرداخت بهای برگ سبز به چایکاران به حدود ۸۲.۸ دهم درصد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» امروز (پنج شنبه، ۲ تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت امسال در گیلان آغاز شده و روند آن تا پایان مهر ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون ۱۷۵ کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای از چایکاران شمال قرارداد منعقد کرده‌اند.

 

رئیس سازمان چای کشور در مورد میزان برگ سبز خریداری شده از چایکاران دو استان گیلان و مازندران هم توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن برگ سبز چای تا کنون از کشاورزان دو استان گیلان و مازندران خریداری شده که ۸۹ درصد آن درجه یک و ۱۱ درصد آن درجه دو بوده است.

 

جهانساز ارزش ریالی این مقدار برگ سبز خریداری شده کشاورزان گیلان و مازندران را ۴۵۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم دولت از پرداخت برگ سبز چای تاکنون پرداخت شده و کارخانجات چای سازی گیلان و مازندران هم به تدریج در حال پرداخت مطالبات کشاورزان هستند.

 

وی مجموع پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران را ۸۲.۸ دهم درصد اعلام کرد و بیان داشت: به علت وقوع سرما امسال روند برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران با ده روز تاخیر انجام شد و هم اکنون که در ابتدای چین دوم هستیم به علت خشکسالی میزان برداشت برگ سبز چای ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان چای کشور از بیمه چایکاران خبر داد و با تاکید بر اینکه بهای این بیمه از بهای برگ سبز آنان برداشت می شود ادامه داد: سطح بیمه گذاری باغات چای در دو استان گیلان و مازندران رضایت‌بخش نیست از طرفی سازمان چای کشور مهلت بیمه گذاری باغات چای را تا دهم این ماه تمدید کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سرمایه در گردش چایکاران و به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در مجموع تاکنون ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران شمال پرداخت شده است.

 

کد خبر 1188860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha