مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است

مختاری نیا گفت: مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است و باید در راستای استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس تبلیغات اسلامی بیجار صبح پنج شنبه 26 خرداد ماه در جریان دیدار اعضای شورای هیات مذهبی و کانون مداحان با امام جمعه شهر بیجار به اهمیت فعالیت‌های دین و مذهبی در هیئات مذهبی اشاره و اظهار کرد: هیئات‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند، بنابراین باید بستر لازم برای تقویت هیئت‌ها و کار فرهنگی ایجاد شود.

 

وی به اهمیت استفاده و بهره از مشارکت های مردمی تاکید کرد و افزود: مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی استبنابراین لازم است تا از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مهم و اساسی هیئات مذهبی اشاره و عنوان کرد: زدودن خرافات در جامعه، اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه‌، شناخت آسیب‌ها و مشکلات و تلاش در راستای رفع معضلات از جمله مهمترین وظایف هیئات مذهبی است.

 

حجت الاسلام مختاری نیا به مهمترین وظایف هیات مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: آسیب‌شناسی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، ارتقای علمی و فرهنگی هیئات مذهبی و ارائه راهکارهای اساسی برای زدودن خرافات از وظایف شورای هیئات مذهبی است که باید با دقت و ظرافت خاصی اجرا شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار با اشاره به در پیش بودن ماه محرم عنوان کرد: ماه محرم و صفر فرصتی مناسب در راستای بالابردن فرهنگ و اخلاق دینی در جامعه است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

 

وی به تعداد هیئات مذهبی بیجار اشاره و بیان کرد: در شهرستان بیجار ۲۳۴ هیئت مذهبی فعالیت دارند که با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی توانسته‌اند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته باشند.

کد خبر 1186351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha