حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت حفظ محیط زیست تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری و بهره رساندن ما در محدوده‌ای باشد که به محیط زیست آسیب نرساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سیداحمدرضا شاهرخی»، در محفل انس با قرآن که به مناسبت هفته محیط زیست در خرم‌آباد برگزار شد، به جایگاه و ضرورت حفظ محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: در احادیث معصومین آمده است که هر کس به درخت یا گیاهی آب بدهد مانند این است که انسان تشنه‌ای را سیراب کند و هر کس به درخت مثمری آب بدهد تا زمانی آن درخت ثمر بدهد از ثواب آن بهره‌مند است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انسان می تواند از محیط زیست بهره‌برداری کند اما بهره‌برداری متفاوت از تخریب است، افزود: خداوند زمین و دریا را مسخر انسان ساخته تا از نعمت‌های آن بهره‌مند شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هر کس از محیط زیست به عنوان سودجویی و رانت بهره‌برداری کنند کار او امر مذمومی است، گفت: گاهی محیط‌ زیست را تخریب می‌کنند تا صنعتی ایجاد کنند ولی آن را رها می‌کنند و این دست کارها چهره استان را مخدوش کرده است به طوری که منابع طبیعی و محیط زیست را برای صنعت تخریب کرده اما آن را نیمه کاره رها کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه خداوند به استان ما نعمت فراوان، طبیعت بکر، مراتع خوب و آب فراوان عطا کرده و وظیفه ما حفظ آن است، گفت: بهره‌برداری و بهره رساندن ما در محدوده‌ای باشد که به محیط زیست آسیب نرساند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم فضای استان و کشور معطر به حضور قرآن در همه محافل و مجالس باشد، عنوان کرد: تلاوت، حفظ و تدبر در قرآن برای کسب معرفت، محبت و اطاعت است.

کد خبر 1186373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha