اجرای ۲۳ طرح راهبردی صنعتی در خراسان شمالی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۲۳ طرح مهم و راهبردی صنعتی در حال اجراست که میزان سرمایه گذاری در این زمینه بیش از ۱۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین حاجی بگلو» امروز پنج شنبه اعلام کرد: هم‌اکنون ۲۳ طرح مهم و راهبردی صنعتی در حال اجراست که میزان سرمایه گذاری در این زمینه بیش از ۱۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهارداشت: بر اساس مجوزهای صادر شده، تکمیل این میزان طرح موجب اشتغال سه هزار و ۶۹۳ نفر اشتغال می شود.

 

وی افزود: از این ۲۳ طرح ناتمام،  ۱۶ طرح صنعتی تا پایان امسال راه اندازی و به بهره براری می رسد و مابقی در سال های آتی برای راه اندازی آماده می شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: طرح کیمیاداران نوین شمال یکی از طرح های مهم استان است که در سال ۸۶ مجوز گرفته و حجم سرمایه گذاری آن بیش از هزار میلیارد ریال است.

 

وی درباره طرح کیمیاداران نوین شمال گفت: طرح تولید اسید سولفوریک این طرح (ماده اولیه بسیاری از مواد شیمیایی و شوینده) ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح تولید سولفات آمونیوم (کود کشاورزی) آن نیز با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

 

حاجی بگلو گفت: طرح پالایشگاه GTL شیروان هم با ۲۰ درصد پیشرفت با ۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در دست اجراست که این طرح در زمینه تولید انواع گازوییل، بنزین سوپر و آب مقطر از گاز فعال می شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: تمام تلاش ما این است که با بهره برداری از این طرح ها شاهد ارتقا شاخص های توسعه استان باشیم.

 

حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در خراسان شمالی دایر است.

 

کد خبر 1186382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha