بیش از ۱۲ درصد زائران سرزمین وحی از خراسان رضوی هستند

خداشناس گفت:بیش از ۱۲ درصد آن را زائران خراسان رضوی تشکیل می‌دهند، خراسان رضوی با اختلاف ۱۶۰ زائر بعد از استان تهران بیشترین شمار زائران سرزمین وحی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عباس خداشناس» در جمع خبرنگاران گفت:امسال ۳۹ هزار و ۶۵۰ زائر حج تمتع از کشور به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که بیش از ۱۲ درصد آن را زائران خراسان رضوی تشکیل می‌دهند، خراسان رضوی با اختلاف ۱۶۰ زائر بعد از استان تهران بیشترین شمار زائران سرزمین وحی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال اعزام ۴۶ کاروان زیارتی استان‌های سه گانه خراسان در قالب ۲۳ پرواز رفت از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شامل ۴۰ کاروان از خراسان رضوی، پنج کاروان از خراسان شمالی و یک کاروان از خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: که سایر پروازهای خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود، از این میزان پرواز ۱۷ پرواز مربوط به اعزام کاروان‌های مدینه قبل و ۶ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد است.

 

خداشناس اظهارداشت: نخستین کاروان زیارتی زائران حج تمتع خراسان رضوی سال ۱۴۰۱ با ۱۲۰ زائر از خراسان رضوی و ۱۴۰ زائر از خراسان شمالی، امروز - پنجشنبه، ۲۶ خردادماه - با پروازهای مشهد به جده عربستان اعزام شدند.

 

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی افزود: طی این پروازها هزار و ۱۶۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان مدینه بعد از خراسان رضوی و ۳۲۷ زائر در قالب سه کاروان مدینه بعد از استان خراسان شمالی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد راهی جده خواهند شد.

 

وی بیان کرد:پروازهای مشهد به مدینه نیز از ۳۱ خردادماه آغاز خواهد شد که در این پروازها سه هزار و ۹۰۰ زایر در قالب ۳۰ کاروان مدینه قبل از خراسان رضوی، ۲۲۸ زائر در قالب ۲ کاروان مدینه قبل از خراسان شمالی و ۷۸ زائر در قالب یک کاروان مدینه قبل از خراسان جنوبی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مدینه منوره عزیمت خواهند کرد.

کد خبر 1186391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha