شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی مهمترین دلیل فرار مالیاتی است

حجت الاسلام محمدی لائینی شفاف نبودن اقتصاد را مهمترین دلیل فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت: باید زمینه دسترسی نظام مالیاتی به تمامی اطلاعات و داده‌های اقتصادی مودیان برای این سازمان فراهم شود.تا شاهد عدالت در دریافت مالیات باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۲۶خرداد) در نشست با«محسن اسلامی ورکی» مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با بیان اینکه دریافت مالیات یک مسئله مهم در همه جوامع است، اظهار کرد: دربسیاری از جوامع روی فرهنگ پرداخت عوارض به معنی اینکه مردم به شکلی تربیت بشوند که خود داوطلبانه عوارض و مالیات بدهند کار می شود اما در ایران اسلامی روی دریافت مالیات و عوارض کامی کنند که مردم با یافتن راه های مختلف به دنبال ندادن مالیات هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد وگفت:حضرت علی(ع) در این عهدنامه متذکر شدند مالیات مصر را دریافت کند،دشمنان سرزمین مصر را دفع کند و امنیت مردم را حفظ کند و همچنین صالح سازی و عمران بلاد را در آنجا مورد توجه داشته باشد. 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه به فرموده رهبری اقتصاد دولتی و نفتی مشکل کشور است، افزود: باید به دنبال اقتصاد غیر نفتی باشیم.

 

وی فرار مالیاتی را منحط ترین فرهنگ دانست و گفت: دولت الکترونیک را در شعار داریم اما در عمل به درستی عملیاتی نیست. اجرای دورست دولت الکترونیک جلوی فرار مالیاتی را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل فرار مالیاتی، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است، اظهار کرد: عدالت در دریافت مالیات ها باید مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی استان مازندران در برخی امور به جای دادن پول به ارگانی همانند شهرداری باید خدمت و پروژه قبول کند تا شاهد شفاف سازی باشیم و به روزگار ارز ترجیحی دچار نشویم، گفت: پروژه زباله سوز ساری یکی از کارهای مهمی که مالیات می تواند به تکیمل این پروژه ورود کند تا مردم اعتماد کنند و از فرارمالیاتی دست بردارند.

کد خبر 1186418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha