روحانیون از تریبون های خود برای تشویق مردم به مصرف بهینه آب استفاده کنند

آیت الله دژکام گفت: روحانیون به زبان خود باید مردم را به مدیریت درست مصرف آب تشویق کنند و در ‌مجالس و تریبون های خود بخشی را به صحبت در این خصوص با مردم اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 26 خرداد) در جلسه جامعه روحانیت که با حضور رئیس کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: نظام تقسیم کار اجتماعی در کشور موضوع مهمی است و در این نظام، بحث اقتصادی کشور و مباحث تولیدات کشاورزی کجای حائز اهمیت فراوان است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) حالا که از انقلاب بیش از ۴۰ سال گذشته در گام دوم انقلاب یک دوره طولانی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی برای رفع مشکلات و موارد موجود نیاز به کار طولانی داریم و طی این راه باید به تقسیم کار نگرش درستی داشته باشیم و روحانیون نیز باید به نقش خود در این حوزه واقف باشند و به ایفای نقش لازم بپردازند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: الگوی اداره کشور باید معلوم شود و باید بدانیم که مسائل امروز انقلاب با مسائل سال ۵۷ تفاوت دارد و در گام دوم انقلاب اگر ندانیم چه کاره هستیم و چه باید کنیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای درست کردن نظام تقسیم کار در جامعه باید شروع به کار کنیم و وضعیت بخش کشاورزی چهار سال دیگر فارس را بدانیم و مشخص کنیم کالاهای استراتژیک و غیر استراتژیک شرایط استان را به کجا می رسانند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: از نظر اجتماعی مسائل کشور را باید سامان دهی کنیم و مجلس شورای اسلامی پیش از انجام هر ‌کاری و بررسی جزییات باید این موارد و تقسیم کار را مشخص ‌کند.

وی افزود: اصل کار بخش کشاورزی با دولت است اما تمام کمبود امکانات را دولت نباید بدهد به سرمایه ‌دار‌ مردمی نیز باید نقش داده شود و در حوزه مصرف آب در فصل گرما باید تدابیر جدی اتخاذ کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: روحانیون به زبان خود باید مردم را به مدیریت درست مصرف آب تشویق کنند و در ‌مجالس و تریبون های خود بخشی را به صحبت در این خصوص با مردم اختصاص دهند.

کد خبر 1186466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha