رسیدگی به مناطق محروم، اولویت وزارت بهداشت و درمان است

عین اللهی از آماده اجرایی شدن طرح هایی در وزارت بهداشت و درمان خبر داد که مدت ماندگاری نیروهای تخصص وسلامت در مناطق محروم افزایش یابد و گفت: ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی از مناطق محروم قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، بهرام عین اللهی در شورای اداری شهرستان فریدونشهر  با یادآوری  اینکه بی عدالتی دنیا اجازه نداد انقلاب راحت باشد با جنگ و تحریم ، ۴۳ سال برای ایران اسلامی مانع شدند، گفت: نباید فراموش کرد که همواره در جنگ هستیم، ایران  مبارزه می کند چون بر حق است از این رو ایستادگی می کند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر قوی تر بودن جمهوری اسلام در منطقه که ناشی از فرهنگ اسلام است، بیان کرد: مولفه های قدرت در کشور، مردم و رهبری است، پول و‌تکنولوژی بدون مردم قدرت نیستند مثال روشن این مورد، شیوع کرونا بود که هم بیماری را مدیریت شد و هم در توزیع واکسن، اگر مردم نبودند با سیستم اداری، چند سال، تزریق واکسن طول می کشید اما صف تزریق واکسن، در مساجد و هیات ها و صحن های اماکن مقدس تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مردم ، دوز اول واکسن، ۸۵ درصد مردم دوز دوم و ۶۰ درصد نیز دوز سوم را تزریق کردند که بالاتر از میانگین جهانی است، ادامه داد: حضور دولت در مناطق محروم به معنای تصمیم دولت برای حضور میدان و تا اندازه توان، کمک به مردم است و عشایر، قهرمانان این کشور و یک بعد از قدرت  هستند که برای رفع مشکلات آنها نیز  تلاش می شود.

عین اللهی با بیان اینکه اولویت اول دولت سیزدهم، برطرف کردن بیماری کرونا بود، یاد آوری کرد: دنیا، بیماران ایرانی را حتی در اوج کرونا تحریم کرد اما ایران اسلامی روی پای خود ایستاد و اکسیژن سازها، ونتیلاتورها و مانیتورها و غیره را ساخت و شش مرکز تولید واکسن توسط دانشمندان ایجاد شد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  اولویت دوم دولت سیزدهم را رسیدگی به مناطق محروم عنوان کرد و گفت: وجود شبکه های بهداشت  افتخار جمهوری اسلامی است و بهورزان در حوادث کمک بودند و باید انها را حفظ کرد.

وی از آماده شدن بسته هایی برای کمک به مناطق محروم خبر داد و تشریح کرد:  این طرح به ماندگاری نیروهای متخصص و سلامت در مناطق محروم افزایش یابد، و از طرفی ۲۰ درصد پذیرش در رشته های علوم پزشکی به مناطق محروم اختصاص یافته است و به دانشگاه ها اجازه داده شده است که ظرفیت های مازاد خود را از مناطق محروم جذب کنند./

کد خبر 1186493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha