نیاز ۴ میلیارد تومانی منابع طبیعی گلستان برای تکمیل تجهیزات اطفای حریق/ ۱۰۰ گروه مردمی برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها ساماندهی شدند

لطفی گفت: برای بازسازی و تکمیل تجهیزات مقابله با حریق در منابع طبیعی گلستان به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

«عبدالرحیم لطفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ مورد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان داشتیم که سبب شد بخشی از وسایل و تجهیزات ما مستهلک شود یا از بین برود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: چند خودروی این اداره کل نیز در این آتش سوزی ها دچار خسارت چند ۱۰ میلیون تومانی شد که تعدادی از آنها بازسازی شده است اما سه خودروی این اداره کل برای بازسازی آنها بالای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و اعتبارات ما کفاف این کار را نمی‌دهد.

 

وی افزود: اواخر سال گذشته اعتبارات مناسبی به استان اختصاص پیدا کرد که تجهیزات مصرفی مانند ظروف آب، بیل، چراغ، لباس و ... برای یگان های امدادی و حفاظتی تهیه شد.

 

لطفی به آموزش گروه های مردمی برای مقابله با حریق های احتمالی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌ گذشته و امسال تاکنون ۱۰۰ گروه مردمی از ساکنان حاشیه جنگل سازماندهی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز گروه های مردمی به وسایل اولیه اطفای حریق و تامین تجهیزات موردنیاز در استان به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاهد اختصاص بخشی از این اعتبارات در سالجاری باشیم.

 

کد خبر 1186514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha