دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید و افتتاحیه از برنامه های این سفر بود

دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از واحدهای اقتصادی و پروژه‌های نیمه تمام و افتتاحیه مدرسه و یادمان شهدا از برنامه های سفر نماینده هیات دولت به تیران و کرون بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «محمد هادی زاهدی وفا« سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعد از ظهر روز پنج شنبه به عنوان نماینده رئیس جمهور و هیات دولت به شهرستان تیران و کرون سفر کرد که برنامه با حضور در گلستان شهدای این شهرستان و قرائت فاتحه برای شهدای و عالم ربانی مرحوم آیت الله سید محمد باقر امامی(ره) توام بود.

دیدار چهره به چهره با مردم و پاسخگویی به سوالات و دغدغه های آنان در بخشداری کرون، دیدار با خانواده شهدا، افتتاحیه مدرسه و یادمان شهدای گمنام و بازدید از واحدهای اقتصادی و بیمارستان نیمه تمام امام رضا(ع) این شهرستان در این سفر انجام شد.

 

شهرستان تیران و کرون با ظرفیت گردشگری، اقتصادی و کشاورزی به عنوان یکی از مناطق مهم اقتصادی استان اصفهان محسوب می شود که حمایت از فعالان اقتصادی این منطقه فرصت های زیادی را ایجاد می کند.

 

*گردشگری، کشاورزی و صنایع پاک محور فعالیت های اقتصادی

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به موقعیت جغرافیایی، طبیعت بکر و پتانسیل تاریخی و گردشگری این شهرستان گفت: حمایت از طرح های گردشگری فرصتی برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است.

«علی محمدی کیا« فعالیت واحدهای صنعتی در سه شهرک و یک ناحیه صنعتی را مصداق دیگر از فعالیت های اقتصادی این منطقه بیان کرد و افزود: به دنبال توسعه صنایع پاک و دانش بنیان در این شهرستان هستیم.

 

وی فعالیت کشاورزی و دامپروری صنعتی و مکانیزه را از دیگر بسترهای اقتصادی بیان کرد و یادآورشد: این شهرستان در اجرای طرح های کشاورزی کم آب و نوین موفق بوده است.

محمدی کیا، فرهنگ ناب و غنی گسترش یافته در تیران و کرون را مهم خواند و یادآورشد: عزم دولت برای کمک به رفع دغدغه های این منطقه است.

 

*توجه به احداث بیمارستان مطالبه مردم تیران و کرون

 

امام جمعه تیران و کرون در این سفر به موضوع مطالبات مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه دغدغه ها و نیازهایی دارند که طی دهه های گذشته کمتر توجه شده و انباشتی از مشکلات برای آنان باقی مانده است.

حجت الاسلام «حسین رشیدیان« با اشاره به نیاز بیمارستان تخصصی در این منطقه یادآورشد: با توجه به تردد در جاده ها و جمعیت بالای 70 هزار نفر و نیاز به ارائه خدمات در حوادث و بیماری ها، احداث بیمارستان همواره مورد مطالبه از دولت ها بوده است.

وی به مشارکت خیرین اشاره کرد و گفت: همکاری آنان بخشی از کارها را پیش برده اما نیاز به مساعدت و مشارکت دولت است.

 

*ارائه تسهیلات برای تامین نقدینگی بیمارستان

 

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در بازدید از بیمارستان در حال احداث امام رضا(ع) گفت: ماده 56 قانون توسعه پنجم کشور این فرصت را داده که با اخذ تسهیلات بانکی به اجرای پروژه های دارای ردیف اعتباری کمک کند و بازپرداخت آن از سوی دولت انجام شود.

«ابوالفضل ابوترابی« افزود: در صورت همکاری و اختصاص این تسهیلات از سوی بانک ملی ایران شاهد جریان پروژه و تکمیل آن خواهم بود.

 

*انتقال مطالبات مردمی به هیات دولت

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید پروژه ها، انتقال دغدغه و نیازهای مردم به هیات دولت و تصمیم سازی برای آن را مطرح کرد.

حمایت از پروژه بیمارستان یکی از دغدغه های مهمی بود که مطرح شد و با حمایت هیات دولت در اختصاص اعتبار شاهد اتفاقات خوبی در افتتاح پروژه خواهیم بود.

مدرسه دخترانه برکت که توسط بنیاد برکت در سال های 98 و 99 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود نیز به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1186523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha