هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید، گفت: چون مقتدای بصیرت آفرین ما رهبر معظم انقلاب، همواره بر حرکت جهادی تاکید کرده و جهادی‌ها وظیفه خود دانستند برای لبیک به پیام امام و مقتدای خود این حرکت را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران با بیان اینکه زمان، مکان و شرکت کنندگان از سراسر کشور این جلسه را ممتاز کرده است، گفت: جهاد سازندگی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که ثمرات آن در جای‌جای کشور بر کسی پوشیده نیست. فضا هم فضای نورانی متاثر از رهنمودهای امام بزرگوار است که از همین مکان نه فقط برای ایران که برای جهان اسلام و برای همه دغدغه‌مندان حیات انسان معاصر و و پاک ارائه کردند. 

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید یاد همه شهدای جهادگر و سنگرسازان بی‌سنگر را گرامی بدارم، گفت: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان و ناامید کردن دشمنان بود. این نهاد در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا نوآوری های بسیاری به نام انقلاب و به نام ارزشهای انقلاب ایجاد کرد. 

 

وی با یادآوری اینکه در مقطعی جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی وقت ادغام شد، گفت: ادغام به امید تسری روحیه جهاد در همه اجزاء دولت به ویژه در وزارت کشاورزی بود تا همه دارای روحیه جهادی شوند. چون تجربه نشان داد این نگاه موفق بوده و این حرکت جواب داده و جواب خواهد داد. با این همه برخی از دلسوزان و دغدغه‌مندان در همان تاریخ این دغدغه جدی را داشتند که مبادا این نهاد ارزشمند در این ادغام از آن رسالت اصلی باز بماند و امیدی را که در دل‌ها ایجاد کرده بود به یاس تبدیل شود، بالاخره ادغام صورت گرفت اما حرکت جهادی در کشور هرگز تعطیل نشد و تبدیل به گروه‌های جهادی و دانشجویی، طلاب عزیز ما حتی مردم عادی که بهترین روزهای خود را کنار روستاییان و محرومان گذراندند.

 

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید، گفت: چون مقتدای بصیرت آفرین ما رهبر معظم انقلاب، همواره بر حرکت جهادی تاکید کرده و جهادی‌ها در جای‌جای کشور وظیفه خود دانستند برای لبیک به پیام امام و مقتدای خود این حرکت سازنده را  ادامه دهند، لذا اگر جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی هرگز تمام نشد. 

 

پیش از آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور تعدادی از فعالان حوزه جهاد و سازندگی در سخنان کوتاهی مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه را با آیت‌الله رئیسی مطرح کردند. 

کد خبر 1186585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha