کمبود آب و خشکسالی از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان ایران است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: کمبود آب و خشکسالی از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان ایران است و دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی با هدف تولید با کیفیت و پر محصول وظیفه مراکز دانشگاهی و دانشمندان نخبه ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه در تمام دنیا، دولت‌ها متولی تأمین غذای مردم و برقراری امنیت غذایی هستند اظهار داشت: اقتدار غذایی کمتر از اقتدار نظامی نیست، حمایت از کشاورزان حمایت از عزت و اقتدار کشور است.

 

امام جمعه دماوند بیان داشت: کشاورز و باغدار در روز اول کار خود باید بداند که در روز برداشت محصول، ثمره زحمتش با قیمت خوب و به صورت قطعی خریداری می‌شود و تولید کننده محصول کشاورزی باید مطمئن باشد که محصولش در بازار داخلی عرضه می‌شود یا برای صادرات به خارج از کشور استفاده خواهد شد نه اینکه تولید کند و بعد منتظر باشد که چه خواهد شد.

 

وی افزود: کشاورزی، باغداری و دامداری کشور باید قرارداد محور شود، دولت اگر از تولیدکنندگان حمایت جدی نکند کشاورزی از بین خواهد رفت.

 

خطیب نماز جمعه دماوند عنوان داشت: کمبود آب و خشکسالی از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان ایران است باید به سمت تولید محصولات کم آب بر و پرسود پیش برویم و دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی با هدف تولید با کیفیت و پر محصول وظیفه مراکز دانشگاهی و دانشمندان نخبه ایرانی است.

 

امام جمعه دماوند گفت: از زحمات مسئولین و کارشناسان و کارکنان جهاد کشاورزی کشور مخصوصاً تلاشگران این نهاد انقلابی در شهرستان دماوند تقدیر و تشکر می‌کنم و دولت و دستگاه قضائی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی باید برنامه داشته باشد، که نتیجه مطلوب را بگیرد.

 

وی افزود: اینکه از ابتدا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته نشود و بعد از ساخت و مصرف مصالح و انجام هزینه، ساختمان را خراب کنند نتیجه‌ای جز از بین رفتن سرمایه و نابود شدن زمین کشاورزی و برنگشتن آن به چرخه تولید ندارد.

 

خطیب نماز جمعه دماوند بیان داشت: سوال بنده از اداره جهاد کشاورزی این است که چند درصد زمین‌هایی که در آن ساختمان غیر مجاز ساختند و تخریب شدند، مجدداً به زمین کشاورزی تبدیل شد، چرا از اول جلوی این کار را نگرفته نشد؟ آیا می‌شود در زمینی که بتن و نخاله ساختمان ریخته شده، دوباره کشاورزی کرد؟ یا باید خاک جدید بیاوریم؟ چرا از کشاورزان حمایت نکردید؛ که مجبور بشوند به کار سود آورتری روی بیاورند؟

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی گفت: در سال گذشته برخی از باغداران دماوندی محصول سیب خود را به یک سوم و یک چهارم قیمت فروختند، ۴۳ سال از انقلاب گذشته هنوز برخی مسئولین فقط شعار حمایت می‌دهند و از عمل خبری نیست و امیدواریم دولت سیزدهم برای حمایت از کشاورزان، باغداران، دامداران، زنبورداران و همه تولیدکنندگان قدم‌های بلندی بردارد و این اقشار زحمتکش را به تولید بیشتر امیدوار کند، منتظر ارائه گزارش اداره جهاد کشاورزی در چگونگی حمایت از تولید کنندگان کشاورزی در سال جدید هستیم.

 

امام جمعه دماوند اظهار داشت: مردم از دادگستری شهرستان و دستگاه قضائی توقع دارند که در اجرای عدالت بین افراد فرق نگذارند یکی از مشکلات بزرگ مردم قوانین به روز رسانی نشده است که با واقعیت جامعه و نیازمندان نیازهای مردم تطابق ندارد و مبارزه با فساد و برقراری عدالت هدف بزرگ انقلاب اسلامی است، مردم در زمینه شناسایی مفسدین و دانه درشت‌ها با دستگاه قضائی و اطلاعاتی همکاری کنند.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان داشت: برخی مجازات‌ها بازدارنده نیست، تنبیه سارقان و برهم زنندگان امنیت باید عبرت‌آموز و پشیمان کننده باشد و از مسئولین محترم دادگستری توقع داریم معاونت پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دماوند را فعال‌تر کند.

کد خبر 1186617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha