خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان غفلت نکنند/ نقش و جایگاه عالم دینی

حجت الاسلام میرباقری گفت: خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان خود همسو غفلت نکنند و همسو با تامین نیازهای مادی نسبت به این مقوله دقت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «حمید میرباقری« در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید تیران و کرون حضرت آیت الله سید محمد باقر امامی(ره) اظهارداشت: تربیت دینی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه اسلامی برای پیشگیری از ناهنجاری ها و کسب معرفت و سعادت دنیا و آخرت است.

 

استاد حوزه علمیه، خانواده ها در از مهمترین ارکان تربیت دینی معرفی کرد و افزود: خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان خود همسو غفلت نکنند و همسو با تامین نیازهای مادی نسبت به این مقوله دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: رفتارهای غلط و بی توجهی به‌آموزه های دینی در بین اعضای خانواده بر تربیت فرزندان اثر می گذارد و همین مسائل موجب بروز ناهنجاری و‌آسیب های اجتماعی از جمله انحراف و طلاق می شود.

 

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه قرآن در آخرت از غفلت برخی از خانواده ها گلایه می کند، تصریح کرد: با وجود درس های آموزنده و اثرات موثر و سازنده در زندگی انسان، اما از این کتاب کمتر استفاده می شود و عمدتا برای کارهایی مثل استخاره، مراسم ختم و جشن عقدها کاربرد پیدا می کند.

 

وی اضافه کرد: استفاده از قرآن و درس های سازنده آن رمز موفقیت و سلامت خانواده ها خواهد بود که اگر در خانه ای ذکر خداوند مثل قرائت قرآن، دعا و حرف های خوب زده شود آنجه محل رفت و آمد فرشتگان، مایه برکت، نگاه آسمانیان به آن خانه و شیطان از آن دور می شود.

 

 نقش و جایگاه عالم دینی

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه عالمان دینی در دنیا و آخرت گفت: آنان با نفس خود مایه هدایت جامعه هستند و مجاهدت های علمی آنان از تحریف جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: عابد و شهیدی که با تلاش و همت خود در عبادت و جانفشانی فعالیت می کنند، عالم دینی در تربیت و هدایت شکل گیری چنین شخصیت هایی  نقش مهمی دارد.

 

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: دشمن شبه افکنی در جامعه ایجاد کرده که نقش و ماموریت روحانیون برای رسیدگی و پاسخگویی به آن دو چندان می شود.

وی به روحانیون و طلاب توصیه کرد تا نسبت به این نقش خود فعال تر عمل کنند و کارها را بهتر پیش ببرند.

 

 

کد خبر 1186619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha