مزارع برنج به خاطر سو تدبیر در توزیع آب زراعی در حال سوختن هستند

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مزارع برنج به خاطر سو تدبیر در توزیع آب زراعی در حال سوختن هستند گفت: ما آنچنان مشکل بی آبی نداریم بلکه مشکل ما بی تدبیری در تقسیم آب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی»امروز (جمعه ۲۷ خرداد) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این سومین جمعه ماه نورانی ذیقعده هم خودم و همه برادران و خواهران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (علیه السلام) در نهج‌البلاغه عنوان کرد: همه سخنان گهربار امیرالمومنین این است که انسان باید به گونه‌ای عمل کند که در راه بندگی خداوند متعال قرار گرفته و اسیر شیطان نشود زیرا اگر انسان گرفتار وسوسه‌های شیطان شد نجات از آن کار آسانی نیست‌.

 

روحانی با تاکید بر اینکه اگر انسان بنده خدا شود می‌تواند به مقامات بالای الهی دست پیدا کنند و از پشت پرده‌ها خبر داشته باشند افزود: امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمود: برای بندگی باید شکم خود را از مال حرام خالی کنید و مراقب خوراک خود باشید.

 

وی رباخواری را طبق دستورات دین مبین اسلام خانمان سوز و مصداق محاربه با پروردگار ذکر کرد و ادامه داد: به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام) شرط لازم دیگر برای بندگی خداوند متعال قرائت قرآن کریم، خواندن نماز شب و گریه کردن از ترس خداوند است زیرا امکان ندارد چنین افرادی تسلیم وسوسه‌ها و بنده شیطان شوند.   

 

امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: همه ائمه اطهار (علیهم السلام) و رسول مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) دائما در حال ناله کردن در سجده‌ها و عبادت هایشان بودند زیرا این کار راهی برای بنده شکور خدا شدن است.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن توصیه مجدد به همه نمازگزارن نسبت به رعایت تقوای الهی اذعان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم در این دنیای وانفسا ما را بیش از گذشته به صفت تقوای الهی آراسته نماید.

 

وی اظهار داشت: صرفه‌جویی در استفاده از انرژی برق علاوه بر دستور اکید دین مبین اسلام و حرام خواندن اسراف، موضوعی است که دائما درباره آن تبلیغ می‌شود و طبق گزارشات و ‌با تدابیر دولت انقلابی و مردمی، ما تاکنون مانند سال گذشته خاموشی برق نداشتیم و انشالله در ادامه هم نداشته باشیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر صرفه‌جویی برق در سطح شهر و اصناف و مغازه‌ها را هم بسیار لازم و ضروری و عنوان کرد: هیچ کشوری در این بحران انرژی اینچنین برق مصرف نمی‌کند و لازم است مجموعه بازار در این مورد کنترل و نظارت شوند.

 

روحانی ضمن اشاره به برگزاری پنجمین سالگرد شهید عرصه امنیت شهید عشوری در امامزادگان ماچیان افزود: انتظار داریم امسال هم همچون گذشته شاهد حضور گسترده مردم در این مراسم باشیم و توصیه می‌کنم که حتما وصیتنامه این شهید و سایر شهدا را بخوانیم.

 

وی ضمن قرائت فرازی از وصیت‌نامه شهید عشوری اذعان کرد: شهدا در وصیتنامه های خود به ما درس می‌آموزند و می‌گویند که چگونه باید راه و هدفشان را دنبال کنیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با یادآوری ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران افزود: این شهید با اینکه در آمریکا زندگی میکرد اما تحت تاثیر فرهنگ غلط آنجا قرار نگرفت  و آمد در لبنان با اسرائیل مبارزه کرد و با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و واقعا در آن شرایط سخت اوایل جنگ به انقلاب خدمت کرد.

 

روحانی ضمن اشاره به مناسبت اول تیرماه و سالروز یادگار امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: از ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان واقعا تشکر می‌کنم که با کمترین حقوق و‌ با وسیله شخصی خود در این سنگر مهم و امر تبلیغ مشغول فعالیتند.

 

وی اضافه کرد: روز اصناف در اول تیرماه را هم در پیش داریم که این مناسبت را هم به همه اصناف که در جنگ و در انقلاب نقش مهمی داشتند تبریک می گویم و باید در این شرایط سخت اقتصادی کشور و جراحی اقتصادی همانند دوران جنگ و اوایل انقلاب نقش‌آفرینی کنند.


امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: از اصناف و فعالان صنفی می‌خواهیم که در این جراحی اقتصادی با مردم مراعات کنند زیرا وقتی در این شرایط قیمت‌ها نوسان پیدا می‌کند باز هم بازاری می‌تواند منصفانه اجناس خود را به مشتری عرضه نماید و خدای ناکرده موجب سوء استفاده از بازار نشود.

 

وی ادامه داد: از نیروی انتظامی تشکر ویژه دارم که توانستند سارقان امانت مردم در بانک ملی را در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر کنند که بسیار کار مهمی در کشور بود ‌و انشالله قوه قضاییه هم با عاملان آن برخورد قانونی خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن انتقاد از عملکرد دستگاها و رسانه‌ها اذعان کرد: متاسفانه رسانه‌های ما این زحمت و تلاش نیردی انتظامی را خوب نشان ندادند در حالیکه مردم باید بدانند که چگونه این شبکه عظیم ظرف چند روز شناسایی و عاملان آن دستگیر شدند البته مجلس شورای اسلامی با نامه ۲۰۰ نماینده از این اقدام قدردانی کردند و ما هم ضمن تشکر و قدردانی برای عزیزان نیروی انتظامی دعا میکنیم تا در همه ماموریت‌های خود موفق باشند. 

 

روحانی اذعان کرد: امروز ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی است و البته الان این نهاد مقدس در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شد که  من در پشت همین تریبون با همه صدا و شجاعتم میگویم در زمان ادغام این دو نهاد در زمان حاکمیت دولت اصلاح‌طلبان بزرگترین خیانت به جهاد کشاورزی انجام شد. 

 

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب درباره جهاد سازندگی فرمودند جهاد سازندگی شجره طیبه است که میوه داده است تا همه ملت از این یادگار امام راحل بهره‌مند شوند اما متاسفانه آن را در جهاد کشاورزی ادغام کردند به گونه‌ای که الان نه جهاد کشاورزی و نه جهاد سازندگی معلوم و مشخص داشت.   

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: در جهاد سازندگی و در اوایل انقلاب همه جمع می‌شدند و به کشاورزان کمک کرده و جاده و خانه برای آنان درست می‌کردند و دست محرومان را می‌گرفتند و در حالی که خود بدون سنگر بودند در جبهه‌ها سنگر می‌ساختند اما مسئولان وقت آمدند و با اقدام خود آن حال و هوا را از بین بردند.

 

روحانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مزارع برنج به خاطر سو تدبیر در توزیع آب زراعی در حال سوختن هستند اظهار داشت: ما آنچنان مشکل بی آبی نداریم بلکه مشکل ما بی تدبیری در تقسیم آب است و انتظار ما از جهاد کشاورزی این است که مانند همان دوران، جهادی عمل کند و به داد مردم در مواقع خاص برسند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جهاد سازندگی به موضوع قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ‌تهدید سه کشور اروپایی اشاره کرد و افزود: این سه کشور اروپایی آمدند در سازمان انرژی اتمی با وسوسه‌های صهیونیست‌های کودک کش و آمریکایی‌ها ما را محکوم کردند و گفتند ایران از معاهده بین‌المللی عبور کرده تعهدات خود را عمل نمی‌کند و در برجام به تعهداتش پایبند نیست. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه سه کشور اروپایی حتی یک قدم در مذاکرات برجامی برنداشتند و حالا در حال زورگویی هستند یادآور شد: در همینجا از دولت جمهوری اسلامی، سازمان انرژی اتمی، مجلس انقلابی و وزارت خارجه تشکر می‌کنم زیرا قانونی را به مثابه قطعنامه ضد ایرانی تصویب و اجرا کردند.

 

روحانی با بیان اینکه این دولت دولت قبلی نیست به قطع کردن دوربینهای نظارتی آژانس اتمی توسط جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: سالها ملت ایران را نگه داشتند و خودشان به تعهدات خود عمل نکردند و بعد میآیند و ما را تهدید میکنند اما دولت انقلابی بنا ندارد آنچه را که آنها دیکته می‌کنند بنویسد و عمل کند بلکه دولت انقلابی خودش تصمیم می‌گیرد و اگر دشمن غلط‌های دیگری را مرتکب شد باید شاهد اقدامات انقلابی دیگری از سوی جمهوری اسلامی باشند. 

کد خبر 1186630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha