جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت

حجت الاسلام سائری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم جهاد کشاورزی جان تازه‌ای گرفت و قرار شد به معنای واقعی جهاد سازندگی در دلِ جهاد کشاورزی احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام علی اکبر سائری امروز «جمعه ٢٧ خرداد» پیش از خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گرگان ضمن تبریک فرارسیدن ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهادسازندگی به فرمان امام‌ خمینی (ره) اظهارکرد: امام خمینی (ره) حدود ۴ ماه که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود فرمان تاسیس جهادسازندگی را صادر کرد که نشان از اهمیت و جایگاه ارزشمند این نهاد دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی گلستان گفت: اگر نگاهی به صفحات رنگین این جهادمقدس بیندازیم، گذشته و سابقه ای درخشان خواهیم دید. جهاد سازندگی نهادی مردمی و جوشیده از انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: جهادسازندگی در شرایطی تشکیل شد که فقط یک درصد روستاهای کشور گازرسانی شده بود و کمتر از دو درصد روستاها از مخابرات و برق برخوردار بودند اما به همت جهادگران بسیجی با شروع فصل سازندگی، تحولات عظیمی برای رفع محرومیت از روستاها صورت گرفت.

 

حجت الاسلام سائری گفت: زمانی که جنگ آغاز شد جهادگران عزیزما سابقه درخشانی را در جنگ و جهاد از خود به یادگار گذاشتند و سنگرسازان بی سنگر جلوتر از رزمندگان خط مقدم حضور پیدا می کردند تا زیرساخت های عملیات را فراهم کنند.

 

وی یادآور شد: پس از مدتی که این نهاد به عنوان جهادکشاورزی ادغام شد حرف ها و مشکلاتی پیش آمد اما از ابتدای دولت سیزدهم جهادکشاورزی جان تازه ای گرفت و قرار شد جهادسازندگی به معنای واقعی در دل جهادکشاورزی احیا شود و در همین مدت نیز اتفاقات بزرگی رخ داده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: برای نمونه در تولید محصول گندم به کار بسیجی وار همکاران ما در حوزه جهادکشاورزی برای مقابله با آفات و بیماری ها شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید و رشد ۳۰ درصدی خرید گندم هستیم.

 

کد خبر 1186652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha