ضرورت ساماندهی وضعیت پوشش/ پوشاک مناسب برای همه ذائقه‌ها و طیف‌ها عرضه شود

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه امروزه وضعیت پوشش و توزیع البسه و پوشاک مناسب در جامعه کم‌رنگ شده و این موضوع باید ساماندهی شود گفت: مطالبه بسیاری از مردم این است که برای همه ذائقه‌ها، گروه‌ها و طیف‌ها به عدالت پوشاک مناسب وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» در چهل و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان اظهار کرد: این جلسه با دو دستور آسیب‌شناسی رسانه‌ها در شرایط بحران و بررسی سبک زندگی با موضوع نحوه توزیع پوشاک در استان برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در جلسه گذشته در بحث آسیب‌شناسی رسانه‌های استان در شرایط بحران یک سری مصوبات داشتیم که برگزاری دوره‌ آموزشی خبرنگاری بحران ویژه رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌های استان، تربیت خبرنگاران ویژه در مواقع بحران و ... از جمله آنهاست.

 

 وی همچنین در رابطه با موضوع تنش آبی عنوان کرد: در این راستا بنا شده به هر کدام از سازمان‌های جهاد کشاورزی، آبفا، سازمان آب و برق و محیط زیست استان، چهار خبرنگار ویژه و اختصاصی جهت انعکاس اخبار کم‌آبی و تنش آبی معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به اینکه این سازمان‌ها نمی‌توانند به غیر از این خبرنگاران با رسانه یا خبرنگار دیگری مصاحبه داشته باشند اضافه کرد: در این زمینه برنامه‌هایی همچون بازدید از سدها و زمین‌ها ویژه خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سبک زندگی و توزیع پوشاک مناسب تصریح کرد: امروزه وضعیت پوشش و توزیع البسه و پوشاک مناسب در جامعه کم‌رنگ شده و مطالبه بسیاری از مردم این است که برای همه ذائقه‌ها پوشاک مناسب وجود داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت انجمن مد و لباس زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: در اهواز 35 مجموعه عضو این انجمن هستند که برخی از آنها از برندهای خوب و مطرح کشور محسوب می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل شورای فرهنگ عمومی برای اینکه بتوانند وضعیت پوشاک را ساماندهی کنند 2 شاخص با نام «شیما» و «طاووس» را در نظر گرفته و از این به بعد هر لباسی در هر جایی چه در بازار و چه در محله‌ها که تولید یا توزیع می‌شود حتی اگر وارداتی باشد باید از یکی از این دو سامانه مجوز داشته باشد در غیر این صورت از عرضه آن جلوگیری خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه برخی لباس‌ها با یک تغییرات خیلی ساده و جزئی می‌توانند تبدیل به لباس ایرانی اسلامی شوند اذعان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی و مصوبه شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی وضعیت پوشش بنا داریم ضمن بررسی وضعیت پوشاک استان، طوری برنامه‌ریزی داشته باشیم که برای همه ذائقه‌ها، گروه‌ها و طیف‌ها به عدالت پوشاک وجود داشته باشد.

 

«عبدالرضا سیفی» نیز در بحث تنش آبی ابراز کرد: تمام تلاش ما بر این است که کشاورزان اقناع شوند که نباید سراغ کشت شلتوک و برنج بروند و در حوزه کرخه نیز نباید محصولی کاشته شود؛ این یک تصمیم ملی است که همه باید از آن تمکین کنند.

 

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور اداره کل مدیریت بحران و از استفاده از کارشناسان این اداره‌کل در دوره آموزشی خبرنگاری بحران تاکید کرد.

 

وی همچنین در خصوص وضعیت پوشش توضیح داد: استفاده از پوشاک مناسب باید در میان خانواده‌ها و جامعه فرهنگ‌سازی شود و برای این منظور باید زیرساخت فرهنگی مناسبی داشته باشیم و کار فرهنگی انجام داد.

 

سیفی با بیان اینکه باید نظارت دقیق‌تری بر لباس‌هایی داشته باشیم در فضای مجازی ارائه می‌شود یاد آور شد: علاوه بر آن باید نسبت به طراحی پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی و جایگزین کردن آن با لباس‌های نامناسب اقدام کرد.

 

کد خبر 1186671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha