آیین نوغانداری لنگرود در فهرست آثار ملی ثبت شد

فاطمی از ثبت ملی آیین نوغانداری لنگرود در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف برنامه ریزی های مدونی در این حوزه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « سید مصطفی فاطمی » در  نخستین رویداد " کار، آیین کج چینی و همایش راهکارهای احیا و توسعه نوغانداری"  که همزمان با هفته جهاد کشاورزی عصر امروز ( جمعه، ۲۷ خرداد)  در مجتمع پاسارگاد برگزار شد، گفت: جشنواره امروز یکی از مجموع جشنواره ها در حوزه گردشگری کشاورزی است و شهرستان لنگرود می تواند در این حوزه برند شود.

 


 مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری با بیان اینکه تلاش ما گسترش گردشگری تخصصی و گردشگری تجربه گرا است، تصریح کرد: شهرستان لنگرود با دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی، پتانسیل های و ظرفیت های  کشاورزی می تواند در برند شدن این موضوع کمک کند.

 

وی از ثبت ملی آیین نوغانداری لنگرود در فهرست آثار ملی خبر داد و اظهار کرد:  در تلاش هستیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف برنامه ریزی های مدونی در این  حوزه انجام شود.

 

فاطمی با اشاره به تکمیل موزه نوغانداری و ثبت جشنواره نوغانداری به عنوان رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، گفت: در صدد هستیم تورهای گردشگری با موضوع نوغانداری معرفی شود و حوزه فعالیت به سمت ابریشم سوق داده شود.

 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری خاطرنشان ساخت: با کمک مجموعه عوامل در تلاش هستیم گردشگری تجربه گرا را در استان گیلان و شهرستان لنگرود توسعه  دهیم.

 

 

کد خبر 1186673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha