«نان آوران» تلنگری برای حمایت از بچه های کار/ بیان مشکلات جامعه با زبان طنز

کارگردان تئاتر همدانی گفت: تئاتر خیابانی «نان آوران» تلنگری برای همه انسان هاست که کودکان کار را فراموش کرده اند و از آنها حمایت نکرده اند.

«سعید باغبانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: تئاتر خیابانی «نان آوران» که به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافته است برگرفته از داستان کودکان کار است،کودکانی که برای امرا معاش ، تحصیل  و موفقیت در زندگی در سن پائین کار می کنند .

 

کارگردان  تئاتر «نان آوران» افزود: داستان قصه از این قرار است که مردی به دنبال پسری که کودک کار است و کنار مغازه شیک او بساط پهن کرده است می دود و درست لحظه ای که به پسر می رسد دوستان آن پسر بچه که کودکان کار هستند به او کمک می کنند و ماجراهای مختلف دیگری در قصه رخ می دهد.

 

وی  در ادامه به ویژگی های نمایش خیابانی اشاره کرد و گفت: انتقاد، ارتباط چهره به چهره و طنز سه ویژگی تئاتر خیابانی است.

 

وی بیان کرد: بیان مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه با زبان طنز تاثیر مستقیم و خوبی بر روی مخاطب می گذارد چرا که زبان طنز ، زبانی ساده و شاد است که باعث می شود تماشگر بایستد و تا پایان نمایش را ببیند.

 

باغبانی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر دستاورد جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است، اظهار داشت:  مسئولان امر تلاش کنند در طی سال نیز با اجرای جشنواره های متنوع باعث ایجاد شور و نشاط  بین شهروندان شوند.

 

کارگردان و نویسنده تئاتر خیابانی «نان آوران» گفت: تا کنون 22 دوره در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان  به در نقش های مختلف بازیگر، نویسنده و کارگردان  حضور داشته ام.

 

باغبانی از ارگانها و نهادهای دولتی از جمله شهرداری، حوزه هنری، کانون پرورش فکری، و سایر نهادهای دولتی خواست تا به اشاعه و ترویج فرهنگ تئاتر خیابانی در جامعه کمک کنند..

 

عوامل اجرایی نمایش خیابانی «نان آوران » عبارتند از » نویسندگان :  سعید باغبانی و احمد جلیلوند، بازیگران: رایان بهرام لو، مهرسا مدیحی، متین شریفی ، الینا محمدی، ملیکا احمدی ، سعید خاک پور، امیر علی بهادری، امیر سام کرمی، شادی شوندی، حسین طاهری، مهدی حسینی، یاسین زمانی، یگانه زنگنه، آنوشا شجاعی، احسان مردای پشت صحنه عبارتند از : مرتضی بختیاری، شهرام نادری، قاسم بهارلو، شیما شادمانی ، مریم بهراملو ، مریم چهان آرا ، فریبا جعفری و سپهر غفاری

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ۶ تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 1186788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha