اجرای تمام پروژه های کتابخانه ای در فارس سرانه کتابخانه استان را ۲ برابر می کند

منوچهری گفت: ساختمان مالی شهرداری که خریداری شده است که اگر در اختیار قرار گیرد ۲۰ درصد سرانه افزایش می یابد و اگر تمام پروژه های کتابخانه ای در فارس اجرا شود، میزان کتابخانه های استان ۲ برابر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (شنبه 27 خرداد) در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: بابت توجه شورای فرهنگ عمومی به کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از موضوعات مهم محسوب می شود، تشکر می کنم.

 

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی «رضوی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و این برنامه از سه شبکه سیما به صورت زنده پخش شد.

وی با اشاره به اینکه پیش نویش برنامه برای توسعه کتابخانه های عمومی فارس ارائه شد، افزود: کتابخانه های عمومی چند ارکان دارد هیئت امنا و انجمن ها جزئی از آنست.

منوچهری با اشاره به آمار کتابخانه های فارس از سال 93 تاکنون هم گفت: از 183 به 250 کتابخانه رسیدیم که رشد 36 درصدی را شاهد هستیم و اگر پروژه کتابخانه مرکزی شیراز شکل گیرد باعث افزایش 14 درصدی سرانه می شود.

وی با اشاره به اینکه فارس بیشترین شهر فاقد کتابخانه را دارد که راه اندازی این کتابخانه ها در این مناطق هفت درصد اوضاع سرانه کتابخانه های فارس را افزایش دهد، افزود: ساختمان مالی شهرداری که خریداری شده است که اگر در اختیار قرار گیرد 20 درصد سرانه افزایش می یابد و اگر تمام پروژه های کتابخانه ای در فارس اجرا شود، میزان کتابخانه های استان 2 برابر می شود.

کد خبر 1186796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha