مشهد با مرکزیت حرم رضوی توسعه پیدا کند

حجت الاسلام منصوریان گفت: فلسفه وجود مشهد الرضا(ع)، مضجع ملکوتی امام مهربانی‌ها بوده است و باید توسعه شهر با مرکزیت و محوریت حرم رضوی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن منصوریان» امروز شنبه (۲۸ خرداد) در جمع خبرنگاران بیان کرد: جابه‎‌جایی‌ها در مناطق، بیشتر برای ایجاد انگیزه و کشف ایده‌های نو صورت می‌گیرد و ما در حوزه‌های فرهنگی به عنوان سیاست‌گذار کمک می‌کنیم ولی فرمانده منطقه، شهردار آن منطقه است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: فلسفه وجود مشهد الرضا(ع)، مضجع ملکوتی امام مهربانی‌ها بوده و شهر مشهد دور حرم گسترش یافته است؛ در واقع حرم رضوی هویت این شهر است.

 

وی ادامه داد: اگر ما به فکر گسترش صحیح و متوازن شهر نباشیم، حرم در حاشیه هویتی قرار خواهد گرفت؛ در این راستا باید کمک کنیم تا بافت جدید شهر به طوری گسترش یابد تا مرکزیت شهر حرم باشد.

 

حجت الاسلام منصوریان با بیان اینکه مشهد ورودی خاصی ندارد، گفت: باید برای ورود زائران به مشهد، طرحی خاص ایجاد شود که افراد در بدو ورود به شهر متوجه شوند به مشهد و به خدمت آقا امام رضا(ع) رسیده‌اند.

 

وی تصریح کرد: باید در ورودی مشهد، حس ورود به اینکه وارد سرزمینی شدید که امام مهربانی آنجا هست، پیدا شود و این حس خاصی است که به کشور ما داده شده و ما نیز افتخار خادمی در این شهر را داریم.

کد خبر 1186811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha