باید جامعه را با صحیفه سجادیه آشنا کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمين عبادی زاده گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام کار تاثیرگذاری بود که توانست تحرک اولیه را برای تبلیغ صحیفه سجادیه ایجاد کند و ما باید تلاش کنیم عطش و احساس نیاز به صحیفه را در کشور ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن بازدید از مرکز تخصصی صحیفه سجادیه قم، با حجت الاسلام والمسلمین کفیل  رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر عبادی زاده در این دیدار با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام کار تاثیرگذاری بود که توانست تحرک اولیه را برای تبلیغ صحیفه سجادیه ایجاد کند و ما باید تلاش کنیم عطش به صحیفه را در کشور ایجاد کنیم .

 

وی وظیفه مرکز تخصصی صحیفه را ایجاد عطش به صحیفه سجادیه در بین آحاد جامعه بالاخص قشر جوان عنوان کرد و افزود: مرکز تخصصی باید با برنامه ریزی احساس نیاز را در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی بوجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تجلیل از کارهای ارزشمند صورت گرفته در این مرکز گفت: این مرکز باید تلاش کند بستر تبلیغ را برای مربیانی که برای صحیفه تربیت نموده فراهم کند و همچنین چنانچه وزارت علوم صحیفه سجادیه را بعنوان متون اسلامی  مصوب کند این مرکز توانایی و آمادگی همکاری  در سه محور تدوین درسنامه صحیفه جهت تدریس در دانشگاه ها، برگزاری دوره های کارگاهی برای اساتید معارف فعلی دانشگاه های کشور و همچنین برگزاری دوره آموزشی برای متقاضيان مربی و اساتید معارف دانشگاه ها را دارد.

 

وی آشنا کردن کارکنان دولت از طریق برگزاری دوره های ضمن خدمت، تدوین کتاب داستان برای نوجوانان با موضوع و مفاهیم ادعیه صحیفه سجادیه ، پشتیبانی علمی از کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام را از دیگر انتظارات خود از این مرکز علمی برشمرد.

 

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه نیز ضمن اشاره به  برگزاری دو دوره مجازی و حضوری با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر سطح سه به بالا افزود:  مربیان علاوه بر گذراندن دوره ۱۲۰ ساعته و آزمون ،دوره کارورزی و ارائه مقاله  نیز داشته اند که از برنامه های دوره اخیر این مرکز است.

 

وی گفت:  ۸ کار پایه ای پژوهشی در این مرکز آغاز شده است.ضمن اینکه دغدغه ی  اصلی ما استاد پروری است و تلاش داریم درهر موضوعی از موضوعات صحیفه نظیر مباحث توحیدی و دشمن شناسی تعدادی استاد مجرب داشته باشیم.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  ادامه داد: سه کارگروه در مرکز مشغول فعالیت بر روی ادعیه صحیفه هستند که گروه اول در حال تبدیل کردن همه ی ادعیه صحیفه به درختواره ی صحیفه سجادیه هستند.

 

وی افزود: گروه دوم نیز بر روی ادعیه کاربردی برای رسانه ها و فضای مجازی در حال تحقیق هستند و گروه دیگر  در حال تدوین دعای  پانزدهم صحیفه در قالب های هنری هستند.

 

 

 

کد خبر 1186829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha