اهمیت پاسخ به سوالات و کنجکاوی کودکان در قالب نمایش «نازنین و غولک ها»

نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نازنین و غولک ها» گفت: این نمایش با موضوع اهمیت دادن به کنجکاوی کودکان و اهمیت به پاسخ سوالات کودکان است.

 «موسی هدایتی» نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نازنین و غولک ها» از استان کردستان شهرستان قروه که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این نمایش به اهمیت دادان کنجکاوی کودکان  و پاسخ به سوالات آنها را برای والدین گوشزد می کند.

 

وی ادامه داد: کودکان همواره در ذهن خلاق خود سوال های زیادی دارند که از بزرگ تر ها و معلمان خود می پرسند ولی والدین و مربیان بعد از پاسخ به چند سوال دیگر حوصله بقیه سوال کودکان را ندارند و به آنها بی توجهی می کنند.

 

وی بیان کرد: کودکان  ذاتاً کنجکاو هستند،  به هر حال، همه چیز این دنیا برای آنها تازگی دارد، . کودکان سؤال‌های بیشماری با کلمات پرسشی «چگونه و چرا» می‌پرسند؛ از علت آبی بودن آسمان گرفته تا چرا موقع جوشاندن آب، بخار از کتری بیرون می‌آید، که گاهی والدین  با بی توجهی به این سوالات پاسخ می دهند.

 

وی بیان کرد: غول واقعی  برای بچه ها زمانی است که وقتی کاری یا درسی به صورت اجبار به کودکان و دانش آموزان تحمیل می شود، این اجبار تبدیل به غول می شود.

 

هدایتی اظهار داشت: تئاتر خیابانی بسیار قدرتمند وتاثیر گذار است چرا که ارتباط بی واسطه و مستقیم با تماشاچی برقرار می کند  و مسائل و معظلات جامعه را بیان می کند.

 

کارگردان و نویسنده «نازنین و غولک ها» افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یک جشنواره تخصصی است که در کنار  اجرای نمایش بار آموزشی نیز دارد و با برگزاری کارگاههای تخصصی برای هنرمندان و هنر دوستان  با حضور اساتید مجرب در جهت ترویج هنر نمایش  برای علاقمندان گام موثری بر می دارد.

 

وی گفت: عوامل اجرای این نمایش انتظار داشتند بعد از اجرای نمایش مدت زمان بیشتری در استان بمانند و از اجرای نمایش های دیگر نیز استفاده کنند که به دلایلی  مختلف این فرصت در اختیار آنها قرار نگرفته است.

 

عوامل اجرایی نمایش «نازنین و غولک ها» از شهرقروه عبارتند از:  بازیگر خردسال ، محمد صدرا شهبازیان ، سایر بازیگران عبارتند از بیتا شهبازیان، محمد شهبازیان، مهدی رسولی، عاطفه بهمنی، آیسودا بشیری، پشت صحنه : زینب عربیان، کیمیا شهبازیان ، امیر شهبازیان ، مسعود یار علی ، سهیلا عبد الملکی، مهدی رسولی ، شیما میرکی، امیر شهبازیان  هستند.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ۶ تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1186845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha