بررسی فروشگاه های عفاف و حجاب توسط هیئت اندیشه ورز «زیست عفیفانه» استان فارس

یقطین گفت: در هیئت اندیشه ورز «زیست عفیفانه» استان فارس به بررسی فروشگاه های عفاف و حجاب پرداخت می شود که ۶۰ درصد کالاهای فروشگاه های بررسی شده قابل قبول بودند و نمایشگاه عفاف و حجاب در شیراز در آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا یقطین»، امروز (شنبه 28 خرداد) در جلسه بررسی مسائل حوزه بانوان و خانواده استان فارس در سلسله جلسات گفت‌‌ و شنود بانوان گفت: فارس از پنج استانی است که در راستای مسائل مربوط به جمعیت اقدام به تشکیل قرارگاهی کرده است که پرداختن به مسائل بهداشت و درمان بانوان در اولویت آن قرار دارد.

مسئول امور بانوان استانداری فارس افزود: در پی تشکیل این قررگاه، کمیسیون ویژه با هدف گزارش سقط جنین نیز تشکیل شده است که در جلسه دوم ۱۴ مطب تعطیل شدند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز «ناجی نفس» توسط شهرداری شیراز بیان کرد: همایشی نیز در باب این موضوع از طرف حوزه علمیه برگزار شده است و هیئت های اندیشه ورز مختلفی از جمله جمعیت و زیست عفیفانه و ... ذیل این قرارگاه تشکیل شده است.

یقطین ادامه داد: در هیئت اندیشه ورز «زیست عفیفانه» به بررسی فروشگاه های عفاف و حجاب پرداخت می شود که ۶۰ درصد کالاهای فروشگاه های بررسی شده قابل قبول بودند و نمایشگاه عفاف و حجاب در شیراز در آینده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ روز پیش نیز سند ارتقای زنان از استانداری تحویل گرفته شد که تناقض هایی آن اصلاح می شوند و در تمام شهرستان های فارس دارای کارشناس امور بانوان هستیم.

یقطین گفت: استاندار فارس که در جلساتی که با روسای دانشگاه‌ ها دارند سند تشکیل و تحکیم خانواده به خصوص در بحث ازدواج  را در اسفند  1400 را تنظیم کرده است و با مطالبه اجرای طرح «خانواده متعالی» مصوب شورای فرهنگ عمومی استان شیوه اجرای آن در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1186857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha