لزوم رعایت انصاف و عدالت در حسابرسی های مالیاتی اصناف در جهرم

شفیعیان گفت: امور مالیاتی جهرم از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره برده و در حسابرسی رعایت انصاف و عدالت را به عنوان مبنای عمل خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (شنبه ۲۸ خرداد) در نشستی که پیرامون شفاف‌سازی نحوه محاسبه مالیات مشاغل با حضور مسئولین اداره امور مالیاتی، رؤسای صمت،اتاق اصناف و اتحادیه ها و جمعی از کسبه و بازاریان شریف در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه جهرم برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و اثرگذاری این جامعه شریف در مدیریت بحران های گذشته به ویژه همراهی دلسوزانه در مدیریت بیماری کرونا، گفت: با در نظر گرفتن رکود بازار و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می‌طلبد بر مبنای عدالت، انصاف و در راستای رفع احساس تبعیض و بی عدالتی، مسئولین امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات مشاغل عمل نموده و ضمن شفاف‌سازی با صبوری و سعه صدر، اقناع سازی عمومی را در دستور کار قرار دهند و با پاسخگویی نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: در همین راستا طی روزهای گذشته شاهد پیگیری های مکرر مسئولین در سطح ملی هستیم که از جمله می‌توان به دیدارهای رئیس اتاق اصناف ایران با معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری و همچنین نشست فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف کشور اشاره کرد که نشان از دغدغه مندی در خصوص وضعیت اصناف، کسبه و بازاریان است.


نماينده عالی دولت در شهرستان جهرم تصریح کرد: مالیات محاسبه و اعلام شده بر مبنای تبصره یکصد بوده و پذیرش آن به منزله تسویه حساب و عدم لزوم ارائه مدارک و مستندات در اظهارنامه است. 

 

شفیعیان بیان داشت: در صورت اعتراض به مبلغ محاسبه شده طبق رایزنی‌ها، تا ۱۵ تیرماه فرصت تکمیل اظهارنامه در نظر گرفته شده و نیاز است مدارک مورد نیاز و مستندات به اداره امور مالیاتی جهت محاسبه مالیات و حسابرسی ارائه شود.

 

وی عنوان کرد: از مسئولین و متولیان امر در اداره امور مالیاتی شهرستان انتظار دارم از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره برده و در حسابرسی رعایت انصاف و عدالت را به عنوان مبنای عمل خود قرار دهند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تاکید کرد: همچنین از انعطاف ضریب های سود که توسط سازمان حمایت یا کمیسیون‌های نظارت بر مشاغل اعلام شده نیز استفاده و به منظور پاسخگویی مناسب، شفاف سازی و اقناع سازی در زمینه نحوه بررسی مدارک و مستندات و حسابرسی در محل اداره میز خدمت برگزار شود.

کد خبر 1186868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha