ورود ۵۹ هزار پرونده به دادگستری خراسان جنوبی

معاون قضایی دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۹ هزار و ۳۵۷ پرونده وارد دادگستری کل استان شده که از این تعداد ۲۶ هزار و سه پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «عباس داریوش» امروز (28 خرداد) در مراسم تکریم و معارفه روسای دادگستری شهرستان طبس گفت: اولین گام در مسیر عدالت، تشخیص حق و دوری از هوای نفسانی و پرهیز از نگاه‌های سیاسی، قومی و مذهبی و اتکا به قانون است.

 

معاون قضایی دادگستری کل خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستادگی در مسیر اجرای حق یکی دیگر از ارکان فعالیت قضایی است، افزود: قاضی با علم به موضوع و براساس مستندات رای صادر می‌کند و آنچه یک رای را مورد رضای خداوند می‌کند صدور آرا براساس حق و صداقت و عدالت و مستندات است.

 

وی در ادامه بیان کرد: به طور یقین خداوند متعال ارشد همه قوانین است و قاضی تا زمانی که بر مبنای حق رای می‌دهد، دست خداوند بر سر او قرار دارد.

 

داریوش با اشاره به اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین قوه قضائیه و تعالی سیستم قضایی تاکنون بیش از ۸۰ دستورالعمل صادر شده است، ادامه داد: این سند هفت ماموریت اساسی دارد که چالش‌های آن ها نیز در کمیسیون‌های تخصصی دیده شده و برای تکریم ارباب رجوع برنامه‌ریزی شده است.

 

معاون قضایی دادگستری کل خراسان جنوبی در ادامه گفت: حفظ کرامت انسان‌ها یکی دیگر از اصول کاری سیستم قضایی در سند تحول است که برای این منظور سامانه‌هایی طراحی شده که میزان رضایت‌مندی مردمی از دادگاه‌ها را می‌سنجد.

 

وی با بیان اینکه افزایش ورود پرونده‌های قضایی یکی از بحران‌های قوه قضائیه است، افزود: این موضوع می‌طلبد تا اشخاص حقیقی و حقوقی موثر با پیشگیری‌های مفید باعث ایجاد صلح و سازش شوند و این یکی از اولویت‌های سیستم قضایی است.

 

داریوش در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 59 هزار و 357 پرونده وارد دادگستری کل استان خراسان جنوبی شده که از این تعداد 26 هزار و سه پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 1186894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha