توسعه اقتصادی درگرو استفاده بهینه ازنعمات الهی است

ماموستا قادری،گفت: توسعه اقتصادی درگرو استفاده بهینه ازنعمات الهی است و ایجاد اطمینان در زندگی با آینده نگری امکان پذیر است.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به تشریح  آیۀ ۱۱۲ سورۀ مبارکۀ نحل،گفت: سورۀ مبارکۀ نحل ۱۲۸ آیه دارد؛ در این سوره خداوند متعال مطالب و نکات زیادی را بیان فرموده و ۴۰ نعمت خود را که به بنی‌آدم ارزانی فرموده مورد بحث قرار داده است.

 

امام جمعه پاوه افزود: خداوند متعال در این سوره بحثی را در خصوص زنبورعسل آورده است؛ چون این بحث خصلت و رمز و برنامه و فایدۀ زنبورعسل را در خود دارد، نام سوره معروف به نحل است ولی جمعی از مفسرین به دلیل اینکه خداوند متعال ۴۰ نعمت خود را در این سوره بیان فرموده، آن را سورۀ نعمت‌ها هم می‌گویند؛ پس این سوره دو نام دارد ۱-نحل ۲- نعمات است .

 

وی خاطر نشان کرد: در آیه ۱۱۲ سورۀ نحل خداوند متعال  به سه اصل اشاره می‌کند،  یکی از آن سه اصل امنیت است که عبارت از امنیت شغلی، کاری، تجاری، فرهنگی، اجتماعی؛ اصل دوم رفاه است و اینکه انسان خود و خانواده‌اش محتاج نباشند و رزق حلال به دست بیاورد. اصل سوم صحت و سلامتی جسم است. نعمت سلامت جسم مافوق بسیاری از نعمت‌هاست و سلامتی فکر مافوق سلامتی جسم است و این سه نعمت در هرکجا حاکم باشند، افراد آن جامعه خوشبخت ،حسادت ، سرقت و تجاوز به حقوق دیگران کم خواهد بود و تا ۷۰ ٪ خواست‌های جامعۀ بشری با رعایت این سه اصل برآورده می‌شود.

 

ماموستا قادری ،تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) هم در تأیید این نعمت‌ها در حدیثی که امام مسلم آن را روایت می‌کند، می‌فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ مِنْكُمْ آمِنًا فِي سِرْبِهِ، مُعَافًى فِي جَسَدِهِ، عِنْدَهُ قُوتُ يَوْمِهِ، فَكَأَنَّمَا حِيزَتْ لَهُ الدُّنْيَا» هر کس صبح از خواب بیدار شد، امنیت شغلی داشت و بدن او در سلامت و صحت و آن شخص دارای رفاه بود، باید چنان تصور کند دنیا مال اوست.

 

 

امام جمعه پاوه، با اشاره با اینکه خداوند در آیۀ ۱۱۲ سورۀ نحل می‌فرماید: «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ»، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه مثالی را برای ما نقل می‌کند و می‌فرماید: در قریه‌ای امنیت در اوج اطمینان بوده و از هر طرف رزق و روزی بر آن سرازیر می شد و صحت و سلامتی حاکم بود. مردم آن روستا ناسپاسی کردند و شاکر نبودند و به برنامه الهی و دین و رسالت پیامبران عصر خود پشت کردند و به دلیل ناسپاسی و شاکر نبودن، خداوند متعال لباس گرسنگی و ناامنی را بر تن آنان کرد و زندگی آنان را تغییر داد و این روند تاریخ است اگر مردم شاکر نعمت باشند، خداوند از آنها حمایت خواهد کرد و اگر شاکر نعمت نباشند، شکی نیست که در جامعه غیر از آن چیزی را می‌بینند که انتظار دارند.

 

 

کد خبر 1186907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha