"نحوه آموزش مسئولیت پذیر " موضوع «خشت اول» رادیو فرهنگ

در برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۲۸ خرداد ماه، نحوه آموزش مسئولیت پذیری و نظم و انظباط به فررندان در سنین نوجوانی و تاثیر آن در الگوهای بزرگسالی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آموزش مسئولیت، نفیس‌ترین هدیه‌ای است که می‌توان به فرزندان ارزانی کرد ، چنین آموزشی آنان را قادر می‌سازد که از خویشتن مراقبت کنند و در آینده به عنوان بزرگسالانی مسئول وظایف خویش را به عهده بگیرند. آموزش مسئولیت پذیری باید با هدایت و راهنمایی همراه باشد و به تدریج به آزاد شدن از کنترل والدین منجر شود به گونه‌ای که: کودک و نوجوان آزادی انتخاب در برخی از حوزه‌های زندگی را کسب کند، با تصمیم گیری‌های شخصی، تندرستی خود را در معرض خطر قرار ندهد. مسئولیت و پیامد انتخاب خود را بپذیرد. بتواند مشکلاتی را که در اثر انتخاب نادرست خودش به وجود آمده است، حل کندبر همین اساس در برنامه  خشت اول این هفته دکتر طاهره سادات میرقائمی ، متخصص روانشناسی به بررسی  نحوه آموزش مسئولیت پذیری و نظم و انظباط به فررندان در سنین نوجوانی و تاثیر آن در الگوهای بزرگسالی می پردازد.

گفتنی است ،برخورداری از حس مسئولیت‌پذیری در زندگی و کار از موهبت‌هایی است که بسیاری از آن بی‌بهره‌اند، در این میان هستند افرادی که دوست دارند با کسانی رفت‌وآمد کنند که چنین ویژگی داشته باشند و بتوانند با یادگرفتن رفتارهای آنها و الگوبرداری از سبک زندگی این دسته از افراد، برای خود فرصت‌های تازه‌ای برای داشتن آینده‌ای بهتر خلق کنند.

بسیاری از والدین دوست دارند که فرزند آنها یک فرد بی‌عیب و نقص باشد، اما لازم است که او را برای واقعیت‌های دنیای بزرگسالی و مسئولیت‌های آن آماده کنند به همین منظور در این برنامه برای آماده کردن فرزند راهکارهایی ارائه می شود تا شنوندگان بتوانند در نوع مواجه خود با کودکان و‌نوجوان بین راهنمایی کردن و دادن آزادی به نوجوان، تعادل برقرار کنند.

 

 «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه  ساعت ۱۲:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 1186909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha